Trött på nyfikna

Missförså inte följande inlägg! Jag är en öppen person, jag har inga problem med att dela med mig av mitt liv, tankar och funderingar. Jag har inget att dölja och jag har inget att skämmas för. Jag har heller inga problem med att öppet stå för mina åsikter och ja...jag vet att jag har många åsikter. Men jag har heller myket åsiker som jag har funderat på är knappt några alt. vända kappen efter vinden (det psykologiska i det tänker jag inte ens gå in på).

MIn blogg började jag mest skriva för mig själv, för att citera Cissi "som en dagbok". Det är roligt att kunna gå tillbaka och läsa och titta på bilder och minnas vad som sades och gjordes under en viss period. Min blogg har även innehållit tankar, funderingar och berättelser blandat med frågor till er läsare. Men...jag har aldrig skrivit för er! Mitt mål har aldrig varit att bli en populär blogg eller att jaga läsare. (Egentligen hade jag ofta velat skriva betydligt mer politiskt men med tanke på att jag är öppen med både mitt namn och hemort är det inte särskillt samart med tanke på mina åsikter.)

Även ifall folk oftast inte väljer att kommeterna mina inlägg (varför undrar jag iofs) så vet jag ändå vilka som är inne och läser den. Flera utav er få mig att tänka "varför"? Varför i herrans namn är ni inne och läser min blogg? Flera har jag inte träffat på väldigt länge och tilhör ett "gammalt" liv. Några utav er tycker jag inte ens om som människor och några har jag aldrig ens riktigt umgåtts med! (Visst finns det även folk som jag inte ens vet vilka de är som läser bloggen och till er har jag inte mycket att säga mer än tack för visat intresse.) Enda orsaken jag kan komma  fram till rörande läsandet är att det handlar om nyfikenhet. De folk som idag inte finns i mitt liv, som jag inte umgås med och/eller inte är särksillt förtjusta i väljer att läsa pga nyfikenhet. De håller koll på mitt liv, oventandes att jag vet om det, och de väljer att inte göra sig till känna genom kommenterer vilket jag inte gillar.

Jag har nu kommit i ett dilemma. Jag är för öppenhet, dvs oskyddade kommentarer som inte behöver godkännas av mig och öppna bloggar som alla kan läsa. Men, jag är emot att ge folk som jag egentligen inte vill ha i mitt liv vatten på kvanen. Jag är emot att  ge av mig själv till människor som jag inte tycker om när endast deras intresse är nyfikenhet. Funderingar på att nu skydda min blogg cirkulerar i mina tankar...

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag läser din blogg för jag gillar dina tankar och funderingar.

Jag känner ju inte dig (eftersom jag är en utav de som du aldrig riktigt umgåtts med :) )mer än genom bloggen.

Många av dina inlägg får mig att tänka till en liten extra gång.

Jag har med många läsare, få som kommenterar.

Men jag skriver lite för min egen skull o en del för ett par vänners skull :)

2009-07-28 @ 17:56:59
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: Lisa

Heeeej å hallå där!

Jag försöker lämna kommentarer så fort jag har tid å inte bara "snabbtittar". :D

Håller inte med dej i allt men som Maria här över säger börjar jag oftast tänka. :D

Jag är av åsikten att den dagen jag vill lösenskydda min blogg så slutar jag hellre.

För mej är det roligare att gamla å helt nya bekantskaper ska hitta till mej å det blir ju inte möjligt om man "väljer" sina läsare om du förstår vad jag menar?

Kram

2009-07-28 @ 18:04:35
URL: http://lisoball.bloggagratis,se
Postat av: Jeanna

Lisa och Maria: Mitt inlägg var inte alls riktade till personer som er, inte alls. Även ifall jag känner dig Maria betydeligt bätte (som fd klasskamrat och) än dig Lisa så klassar jag ändå er som kompisar. Hade jag tex sett er på stan hade jag stannat och pratat en stund osv. Att ni är inne och läser min blogg har jag inget emot och jag menar inte heller att ni ska lämna mer kommentarer än vad ni gör, inte alls.

Folk som jag däremot undrar vad de har att göra på mina sida är tex fd pojkvänner. Jag har tre stycken utav dom som läser min blogg. Två utav dom har jag ingga problem med men den tredje undrar jag vad tusan han har här att göra eftersom vi ogillar varandra och inte alls har någon kontakt med varandra. Att folk runt omkring honom dessutom tittar till min blogg ibland får mig också att undra varför! Vad har de här att göra?

Vidare finns det några tjejer som jag också har funderingar kring. En tycker jag inte alls om och hon känner likadant för mig så vad har hon för intresse att bege sig till denna sida? Två andra tjejer har jag heller ingen kontakt med men de är två skvallerbytter som sitter och gotta sig och skvallrar om det de läser. -Har de något att säga så kan de väl för tusan säga det direkt till mig eller skriva en kommentar och inte skvallra om det till alla andra? Varför detta " hemliga tassande" på min blogg utan att ge sog till känna?

Till alla som undrar: Jo jag vet vilka som läser den...

Som jag sagt vill jag ha en öppen blogg med öppna kommentarer men jag undrar vilket intresse det finns att läsa den för dessa "hemliga" människor som inte vill ge sig till känna...människor som jag inte ens gillar eller kanske inte hade velat ha i mitt liv.

2009-07-28 @ 18:41:12
Postat av: Maria

jag har med i alla fall två vad jag vet som är inne bara för snokandets skull. därför slutade jag ett tag.

men sen kom jag på att det räcker att rätta sitt liv efter tvättider ;)

snokisar på bloggen kan läsa fritt.

har dock gjort så att inte mina kommentarer syns innan jag godkänner, mycket för att jag vet att det finns en o annan som skriver lite privat :)

2009-07-28 @ 20:13:08
URL: http://thisismaria.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Att rätta livet efter tvätttider skulle jag med kunna göra, men..hm, jag vill bara inte göra det för då försvinner en del av mig i mitt skrivande. Jag vägrar nergradera mig själv pga andras snokande. Anser folk att de får ut något att i "hemlighet" läsa min blogg so be it. Men det får mig att fundera på ifall folk inte har något eget liv? Dessutom finns det betydligt mer roliga, intressanta och givande bloggar än att läsa min för mitt liv är inte speciellt händeslerikt...

2009-07-28 @ 21:11:11
Postat av: Marina

ja du det är inte lätt detta med blogg eftersom den ä röppen så alla kan läsa men de som inte gillar dig gör det säkert för nyfikenhet.

Jag gör det för jag vet aldrig var du riktigt håller hus...=)

Och får en och annnan tankeställare för du är en funderare och du har mycket vettigt att säga..det vet jag från skolan.

Gillar att lösa din blogg!

Kram

2009-07-29 @ 20:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0