Svenskarnas samhälle

Vi svenskar tillhör de människor som är i toppen bland självmordsstatestiken bland världens alla länder. Detta trots att vårt land är ett av de bästa att leva och bo i!

Vi får gratis utbildning i alla led, gratis skolmat och gratis sjukvård. Vi är en av de länder som har längst betald semester samt en lång och betald föräldrarledighet. Vi är ett av de länder som har bra och rent drickvatten direkt i våra kranar. Huspriserna är förhållandevis låga jämfört med resten av välrden trots att standarden är mycket bätte på våra hus jämfört med andra. Vår infrastuktur är väldigt bra samt att vårt samhälle är väldigt tekniskt utvecklad och vi invånare lika så. Korruption bland polis och politiker m.m. är väldigt låg och vi kan lita på de myndigheter och instanser som är uppbyggda. Vi har ett socialtnätverk som ser till att ingen hamnar utanför och de som behöver hjälp får det. Som kvinna lever jag i ett av de mest jämställa sammhällena som finns. Jag har rätt att tycka, tänka och göra som jag vill och jag har samma  rättigheter som männen (även ifall lönefrågan kan diskuteras).

Trots att vi har det så bra och har så många fördelar mot andra människor runt om i världen, finns det ändå många i detta landet som hellre väljer att ta sitt liv än att finnas i det. Vad är det ett bevis på? Att våra idéer om lycka är felaktiga? Att vi inte kan känna tacksamhet och se vad vi har? Att vi har skapat ett samhälle med idéer som inriktar sig på fel saker och som skapar olycka. Att vi har skapat ett samhälle så fokuserat på fel saker att medmänsklighet, omsorg och uppmärksamhet till andra försvinner allt mer? Vad håller vi på med egentligen?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Btw, så bloggar jag också mest för min egen del, men samtidigt gillar jag att nå ut till många å det sårar mej ärlig talat personligen när mina besökare minskar så drastiskt...

Förstår du hur jag menar? :D

2009-07-28 @ 18:08:11
URL: http://lisoball.bloggagratis,se
Postat av: Jeanna

Först vill jag säga att jag inte menade att ni andra, vars bloggar jag läser, inte skulle skiva för er själva. Inte alls så jag menade utan påpekade att jag skriver för mig själv eftersom det finns väldigt många bloggar där ute som bygger på att skriva för allmänheten. Men jag förstår dig helt och hållet med att man kan ta det personligt om ens besökare har sjunkit drastiskt med tex 30 besökare om dagen som i ditt fall. Hos mig har det dock inte varit så utan mina läsare har bara ökat hela tiden... Fast, eftersom du har betydligt mer läsare än mig tror jag att det handlar om semsetertider i ditt fall. -Folk är ute och reser osv och sitter inte hemma vid datorn vilket märks bland besökarna.

2009-07-28 @ 19:48:52
Postat av: Lisa

Förstår att det inte är så trevligt att veta att man har besökare man inte gillar, jag är lyckligt ovetande på den punkten. :)

Jag är för övrigt ingen hemlig läsare nånstans, alla bloggar jag besöker har jag lämnat kommentarer på, det tillhöra vett å etikett i min värld. :D

2009-07-28 @ 20:38:31
URL: http://lisoball.bloggagratis,se
Postat av: Jeanna

Jag brukar med lämna små avtryck i bloggar för att visa att jag har läst. Jag kanske inte alltid har något att tillföra på det givna ämnet men jag lämnar ändå ett litet avtryck som bevis på att jag var där och läste.

2009-07-28 @ 21:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0