Spöket på Wallcottage

Jag tror att jag tidigare har berättat om att det spökar i detta huset. Jag har endast en gång sett spöket och det var en kväll för länge sedan då jag satt i soffan och tittade på TV när en svart gestalt dök upp brevid mig och svepte förbi. Annars jag har inte sett till honom utan jag har mest märkt av honom genom hans knackningar, bankande och promenerande på övervåningen.

När jag bodde i huset med min fd märkte jag inte så mycket av spöket. Jag kunde ibland höra ljud när jag var hemma själv på övervåningen men trodde alltid att det var katterna. Nu det senaste året sedan katterna har bott hos mamma har jag märkt att inte är det katterna som har gjort de där ljuden jag har hört. Första gången efter det att katterna hade flyttat trodde jag att någon hade tagit sig in i huset och var på övervångien eller att jag av misstag hade lyckats stänga in grannens katt. Men nej, ingen syntes till när jag tittade efter och sean dess hör jag kollat många gånger så fort jag har hört ljuden. Vad jag dock har känt av är att det är en man som härjar här men att han är snäll och att han inte vill mig något illa, mer än så kan jag inte känna.

Natten som gick har varit den värsta sedan jag har bott i huset. Tassande, bankande och knackade har hållt på hela natten! En gång inatt gick jag upp och tittade för jag var övertygad om att det var gannens katt eftersom han redan hade smygit in i huset en gång under dagen, men nej...ingen katt syntes till. Så idag kom jag på att det nu är sju år sedan som pappa dog... Är det han som är här? Jag vet bara att det är en man och har trott att det har rört sig om antingen mannen vi köpte huset av (som inte längre finns i livet) eller gubben som bodde i det torp som låg här innen det revs och detta huset byggdes. Vem det än är så är han i alla fall snäll får jag får bara goda vibbar av honom. Men undra vem det är och vad han egentligen vill mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0