Roliga farfar

Några utav er har träffat min farfar men de flesta utav er har inte gjort det. Jag kan hur som hälst nämna att han tidigare var en seriös och allvarlig kommun- och styrelse herre och roliga eller skämtsamma kommentarer var inte någon som brukade komma från hans mun. Nu, sedan han på äldre dagar har bilvit gammal och glömsk, är har jäkligt rolig hela tiden. Här kommer några av dagen kommentarer:

-"Margit, hur var det? Har vi pratat med Jamie på länge?" "Ja", svarar farmor. "Han ringde men du kunde ju inte prata med honom eftersom du inte kunde höra. Vi bestämde ju att du skulle ringa honom när du hörde bättre." Farfar hånskrattar innan han säger: "Ja, där kan han få sitta och vänta!"

-"Farfar, ska jag hjälpa dig att raka dig?" frågade jag och syftade på hans slarvida rakning. "Nej, det tar jag själv i morgon. Tar inte rakaparaten det så går jag och hämtar kvinen och kapar av det och fungerar inte det så går jag ut och hämta gräsklipparen."

-"Vad är det där?" säger farfar och pillar på glittret som prydde min blåa klänning. "Det är glitter" svarar jag. Farfar gapskrattar innan han säger "Har man sådant på kläder nu för tiden? Jag trodde man bara hade sådant i julgranar?"

Kommentarer
Postat av: Malin

hahah, skämtsam herre med humor. tummen upp

2009-07-15 @ 13:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0