Rida ko i Väckelsång

Utanför hembyggdsgården i Väckelsång finns det en stor rödvit ko under ett litet tak. Varje gång jag kör förbi Väckelsång och ser denna ko börja jag att tänka på Ida och de andra i min fd psykiatriklass. 

Vi som pluggade psykologi och psykiatri var ett sammansvättsat gäng! Vi var ett gäng på sju tjejer som kom bra överens och umgicks och träffades även mycket utanför skolan. Jag har aldrig trivts så bra i en klass förut och jag har heller aldrig haft så roligt i en klass som vi hade det under de tre terminerna! Ibland kan jag till och med sakna den tiden! Hur som helst, under vår sista termin ihop började fröken filmälskare Jeanna göra små filmer på klassen. Men en videokamera filmade jag olika händelser och gjorde filmer. Vid ett tillfälle i början på den tredje terminen skulle vi på studiebesök på SS i Växjö. Jag visste att Ida också hade en videokamera och jag kom på idén att både hon och jag skulle filma den dagen och kalla filmerna för "En brunetts version av dagen" och en "Blondins version av dagen" vilket Ida ställde upp på.

Jag var kreativ och gjorde ett intro till dagen med Green days "Basketcase" spelandes som introlåt (tyvärr tror jag dock inte att någon förstod mitt skämt). Jag hade även satt samman en DC med bilmusik innehållande lämpliga låtar som tex INXS:s "Suicide Blond" och "Bara vara vänner" med Jakob Hellman (han hamnade själv på SS efter de uppgifter jag har läst). Tyvärr tror jag inte heller att någon förstod detta försök till skämt heller, men men.

När vi körde förbi Väckelsång på hemvägen sa jag till Ida "Ta och hoppa upp på kon så ska jag filma!" -Ida ställde upp min idé och satte in sig i rollen som Cowgirl. Hon hoppade gränsla upp på kon och började rida med ena handen vevandes över huvudet samtidigt som hon gjorde tjutande ljud. Det var en fjöjd att se henne! (Där av att jag tänker på henne och klassen varje gång jag kör förbi.)

När vi hade filmat koridningen filmade jag min berömda parodi på "The Balir Which Projekt" i bilen. Eftersom vi var sju tjejer hade vi två bilar, Ida körde vår bil och jag och Lejla åkte. Medan jag satt i framsätet satte jag på mig en grå toppluva och började filma mitt ansikte. Gråtande berättade jag hur rädd jag var, Ida körde ju bilen och jag visste inte om jag skulle överleva färden. Jag hörde även konstiga ljud som gjorde mig rädd och jag misstänkte att bromsarna på bilen var dåliga. Jag tog farväl av alla ifall det var så att jag inte skulle överleva och erkände för omvärlden att mina egentliga intressen var att stypa svanar och onanera. Lejla satt och skrattade hysteriskt i baksätet åt mig medan Ida förundrat sa "Vad fan säger du?" -Lillebror Jamie har mobbat mig mycket för den scenen!


Kon i Väckelsång som Ida så snallt hoppade upp och red på.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi provsatte den efter en innebandymatch för några år sedan, den är rolig :)

2009-07-15 @ 13:32:51
Postat av: Malin

Nu läste jag texten oxå :) Skoj att göra roliga filmer :) Man kanske skulle ta en dag med syrran och filma lite :P

2009-07-15 @ 13:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0