Renoveringshelg

Min helg tillbringas med att riva väggar och tapeter hemma hos mamma. Det är Jamies gammla pojkrum som jag har börjat med och när det rummet är klart ska jag ta i tur med vårt gammla lekrum. Mycket jobb och slit men ändå roligt på något sätt, fast det roligaste blir att måla och tapetsera det lite senare. Fast hm, jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig för hur jag vill ha det men det ordnar sig.

Hille skickade sms och undrade ifall jag ville hänge med henne, Jessica och Mia ut på stan i eftermiddag, men det var en för sen fråga för mig för att jag skulle kunna följa med. (Jag hade redan lovat mamma att börja renovera och hon hade ändrat sina planer så att hon också skulle kunna vara hemma.)

Chrisse ringde mig som vanligt igår kväll och under ca en timmes samtalande berättade han om sin färd. Tydligen finns det ett museum i närheten av Östersund som heter "Mus Olles Museum" vilket fick mig att skratta. -Vad tusan visas på det museet? Han undrade också ifall jag ville flyga upp till Stockholm på söndagkväll och sedan åka med honom till Åland, men jag känner att jag måste blir klar här så jag avböjde. Han och jag planerar lite andra resor om några veckor så vi får vår tid iväg från vardagen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0