Regnbågar

Under kvällen som gick började det regna, solen var på väg ner (och låg därför lågt) vilket gjorde att det skapades två regnbågar på himmlen. Det är inte ofta jag ser två regnbågar samtidigt, men det var väldigt vackert!  Precis som när jag ser ett stjärnfall önskar jag mig alltid något varje gång jag ser en regnbåge och så gjorde jag även idag. Jag tillhör nog minoriteten när det gäller önskingar för jag önskade mig inte pengar, inte framgång eller kändisskap, inget som rörde kärlek och heller ingenting som rörde hälsa. Jag önskade mig det som jag alltid önskar mig...

När jag var liten hade jag hört flera historier om att det fanns en skattkista vid regnbågars slut. En sommarkväll när jag var väldigt ugn dök det upp en regnbåge över ängen där hemma och jag beslutade mig för att gå på skattjakt och hämta hem kistan. Jag tog på mig mina gummistövlar och förklarade mitt uppdrag för mamma (som bara log åt mig) och begav mig iväg. Jag gick och gick och regnbågen tycktes bara förskjutas framåt (till min oförståelse) när det helt plötsligt slutade regna och regnbågen försvann. Jag gick aldrig mer på regnbågsskattjakt efter det... (Se, redan som ugn var jag fantasifull och äventyrslysten!)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Fin bild på en ovanlig företeelse! :)

2009-07-25 @ 02:18:34
URL: http://susalull.wordpress.com
Postat av: Jeanna

Tyvärr är det inte min egna bild. Jag var ute och promenerade när de dök upp och hann därför inte hem och hämta min kamera innan de försvann.

2009-07-25 @ 04:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0