Plockepinn med kristallkrona

Jag har köpt en ny kristallkrona på Ilva i Malmö (det var ett tag sedan jag köpte den men har inte bara tagit mig tiden till att montera ihop den). Detta ha gjort att den mindre och äldre kristallkronan som jag redan hade hamnade i köket och den nya tog dess plats över matbordet i vardagsrummet.

Jag har handlat en del saker innan på Ilva men aldrig förr något som krävde montering. Jag har nu konstaterat att Ilvas metoder är precis som IKEA:s, dvs. att man få motera ihop allt själv vilket jag nu har sysselsatt mig med i ett par timmar. Jäkla vad förbannad jag har varit! För det första var det ett jäkla jobb att själv lyckas montera elen och skruva upp lampan i taket. (Jag fick hålla lampan i luften med ena handen och med den andra pilla och skruva vilket inte var det lättaste, ett tvåmans jobb egentligen la jag sabbt märke till. Man skam den som ger sig och till slut fick jag ihop det.) Det som gjorde mig ännu mer förbannan där efter var att man själv fick montera ihop alla prismorna, de kom nerpackade i små påsar. Det roligaste var dessutom att någon hade stoppat ner fel bruksanvisning i min kartong och jag fick instruktioner till en helt annan kristallkrona. Ett jäkla plockepinn med prismor som jag själv fick räkna ut hur de skulle sitta har med andra ord varit mitt stora nöje idag.


Efter en massa pill och svordommar fick jag till slut ihop min kära kristallkrona. Jag valde denna för att den är i gammaldags stil och även fast den är ny ser den ut att vara betydligt äldre. Inte orginal dock men det får väl svida över. (Antik Ola hade väldigt många vackra kristallkronor i sin affär i Amsterdam som alla är i orginal, men jag kände att 17 000-23 000 kronor var lite mycket. Det fick bli denna istället.)

Kommentarer
Postat av: Jamie

Gick det med spiken??

2009-07-20 @ 21:23:17
Postat av: Jeanna

Nej, tyvärr inte. Men tack för tipset för det var smart det du kom på! (Tänk att min bror är så smart!) Jag fick springa in till grannen och låna istället när de kom hem.

2009-07-20 @ 21:37:26
Postat av: Petra

Tjejer kan, killar hade inte fixat det!!! :-)

2009-07-21 @ 08:33:13
Postat av: Jeanna

Haha, så är dt kanske, Petra. Jag vögrade ge upp i alla fall!

2009-07-21 @ 10:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0