På turné

Efter det att jag hade vaknat idag pysslade jag lite i torpet och pratade även liten med den pratglada "Humlan" som höll på att klippa gräset. Humlan är en helskön gubbe som tillhör hembyggdsföreningen och ser precis ut som en tomte: Kort, rund, har glasögon samt vitt ,lockigt hår och långt, vitt skägg och han är väl i 70-års åldern.
När jag var klar i torpet drog jag ut på stan en sväng och inhandlade en Soda Stream (jag vet, jag är jäkligt sen på den punkten) innan jag åkte till kontoret där jag träffade älsklingen en stund och åt lunch med honom.

Vid 14:30 tiden körde jag iväg till farmor och farfar där jag var några timmar. Farmor hade lagat stuvade makaroner och köttbullar och ostkaka till efterrätt vilket hon snällt tvingade i mig fastän jag egentligen inte orkade äta. Farfar hade även blivit plötsligt döv (man får skrika i hans öron och då är det ändå knappt att han hör). Jag misstänkte att det rörde sig om vaxpropp i örat så jag hade inhandlat medel till honom som skulle kunna lösa proppen (dock hade han inte ro att ligga stilla när jag var där så jag visade farmor hur hon skulle göra så att hon skulle kunna göra det senare på kvällen). Farfar var som vanligt helskön med sina roliga kommentarer som han har skaffat sig på senare år sedan han har blivit glömsk.

Vid 17:30 tiden körde jag vidare till Hasselbacken och träffade familjen Hallenstjerna. Jag gosade en massa med Lukas, min lille ögonsten, och tittade på tapetproverna som de hade tagit hem. Jag gillade några utav dom, bland annat en som Jamie och Cissi själva hade valt ut. -En snygg och väldigt ovanlig tapet som de kommer att få importera från USA. (Ingen kommer att ha en likadan tapet som dom vill jag lova och det kommer att bli jäkla så snyggt!). Lite senare dök mamma upp och så grillade vi innan jag slutligen körde hem.

Nu sitter jag i soffan och dricker mitt invigda vatten från soda streamen medan jag tittar på "So you think you can dance" (mitt favorit program på TV) medan Chrisse är på väg med lastbil och släp till Norrland (oj vad jag saknar honom). Imorgon ska jag hem till mamma och börja riva tapeter och väggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0