Mycket snack men lite verkstad

Jag vet att det jag nu kommer att skriva är jäkligt dumt! Ungefär lika dumt som det faktum att jag blir mer imponerad ifall en tjej kan laga bilmotorer eller att jag blir mer förvånad ifall en tjej inte kan laga mat men att hennes pojkvän kan det. (Detta hade fått min fd socioligilärare att skälla på mig, och jag vet...de är manliga och kvinnliga stereortyper).

De senaste dagarna har jag tillbringat med att få irodning i Wallcottage. Jag har skruvat ihop lampor och möbler samt ränsat ut i skåp och garderober. Som sällskap under denna tiden har jag ibalnd haft TV:n på i bakgrunden och har konstaterat att det har visats väldigt många repriser på inredningsprogram på en massa kanaler. När jag har fluktat på dessa inredningsprogram har jag kommit på att jag motvilligt har retat mig lite på de flesta inredarna - de är mycket snack men lite verkstad från deras sida. Vad jag menar med det är att dessa inredarna har en massa idéer men att de själva inte utför dom. På sin höjd målar de om en stol som de häftar på nytt tyg på eller ramar in ett foto som de har tagit på familjen.

Jag vet att man som inredare just ansvarar för inredningsbiten och att man låter snickare, målare och tapetserare sköta resten. Men jag kan ändå inte låta bli att känna att jag hade tagit de mer på allvar ifall de själva hande kunnat skapa och utföra sina inredningsidéer. Jag vet att det är lite galet, men jag kan ändå inte låta bli att känna så. (Där av att jag själv gör all min renovering och vägrar att ta hjälp från andra.) Det enda program jag har hittat där inredarna själva bygger och skapar sin design är "Extreme Home Makeover" och de imponerar på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0