Mr. Depp

Robert De Niro och Al Pacino brukar ligga i topp när det gäller bästa manliga skådespelare genom tiderna. Visst gillar jag dom (Robert är bättre än Al visserligen) men det finns andra mycket bättre skådespeare i mina ögon. Dustin Hoffman tillhör en av mina favoriter exempelvis och flera av hans rollprestationer kan få Al och Robert att kasta sig i väggen! Men, det finns en man som står ut, som är anmärkningsvärd och jag kan inte komma på en enda film där han har presterat dåligt. Han är underbar i allt och spelar så bra att min kropp ryser! Fick jag välja att spela i en film mot en man hade jag utan att tveka valt honom; Johnny Depp.

Förtsa gången jag la märke till Johnny Depp var i slutet på 80-talet och serien "21 Jump Street" som sändes på TV1000. Johnny var den enda anledningen till att titta på den serien även om Richard Grieco gjorde gästspel ibland. (Kommer ni ihåg Richard? Den snygge mörkhåriga hunken som hade en bad-boy-image, som körde motrocykel i en bandana och hade en varg som husdjur. Han var relativt stor bland tjejer sent 80-tal och tidigt 90-tal som sedan bara försvann.) Ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg en enda annan skådespelare från 21 Jump Street än just Johhny och Richard. När 21 Jumpstreet lades ner 1990 dök Johnny sedan i "Cry Baby "och "Edward  Scissorhands" och resten är som de säger historia. (Hur otroligt söt var han inte i Edward Scissorhand föresten? Fanns det någon tjej där ute som inte kunde tycka synd om honom och förälska sig när den såg den filmen?)

Därefter har filmerna avlöst varandra: Har jag mina uppgifter rätt har han varit med i 48 st filmer (varav 3 är i post-production och 1 i production). Där utöver kommer han att dyka upp i ytterligare 14 filmer som är "in development" i skrivandet stund.  Jag har inte sett alla hans filmer men flertalet utav dom har jag beskådat och varje gång jag ser honom tänker jag: "Fan vad han är bra! Det finns ingen som hade kunnat spela just den rollen bättre än honom!" Att han inte har fått en Oscar (utan bara tre  nomineringar: Pirates of the Caribbean, Finding Neverland och Sweeney Todd) är en skam!


Världens bästa manliga skådespelare enligt mig! Utan tvekan min favorit och den jag helst hade velat spela emot!

Kommentarer
Postat av: Anna

Älskar Johnny Depp. Verkligen en skitgrym skådespelare som inte e rädd för att testa olika roller.

2009-07-24 @ 11:19:35
Postat av: Jeanna

Jag håller med om allt!

2009-07-24 @ 15:28:15
Postat av: Susanne

Såg på tv igår att han är aktuell med en ny film nu som verkar mycket intressant. "Public Enemies" tror jag den hette, den fick en stark fyra av filmrecensenten, men den verkade bra ändå ;)

2009-07-25 @ 02:41:38
URL: http://susalull.wordpress.com
Postat av: Jeanna

Det stämmer Susanne, hans nya film är nu släppt här hemma i Sverige. Jag vill se den och jag tror den är bra.

2009-07-25 @ 05:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0