Människor jag inte ville ha

Insomnia (över två dyng utan sömn nu och jag är klarvaken) i kombination med en hjärna som bäst fungerar nattetid och en personlighet som är filosofiskt laggd resuterar i alienation. I alla fall denna natten. Även om mitt syfte inte är att frysa ut någon eller att framstå som hotfull anser jag ändå att jag vill omge mig av en viss typ av människor i mitt liv.

Människor jag inte vill ha i mitt liv är följande:
- De som behöver och måste dricka för att kunna ha kul! Speciellt i en kombination med att de inte kan känna av ifall de har fått för mycket. Behöver man dricka för att kunna slappna av, vara social och ha kul tyder det på en svag personlighet och nej tack. (Visst, jag dricker också ibalnd med oftast inte när jag är ute eller iväg. Jag har kul ändå!)
-Människor som inte kan vara raka och ärliga mot en, vad tusan ska man ha sådana kompisar till?
-Människor med stort försvar och svag självkänsla. Speciellt kan jag inte med rationaliseringar och reaktionsbildningar! Aaaah!!!! Människor som sätter upp försvar för att skydda sig själv och som inte har en stark självkänsla klarar dels inte av att vara vän med mig och dessutom vill jag inte ha dom i mitt liv eftersom de inte har något att tillföra mig.
-Personer som är avundssjuka och ser ner på andra som de anser har det bättre än dom (åter igen försvarsmekanismer och bitterhet). Detta kopplar jag samman med svag självkänsla samt en oförmåga att ta tur med sig eget liv och skaffa det man vill ha. Jag gillar inte människor som bara gnäller och inte tar ansvar för sina egna handlingar och gör något åt sitt liv.
- Människor som är allt för allvarliga och bryr sig för mycket om vad andra tycker och tänker. Jag föredrar människor som kan bjuda på sig själva och ha kul (även om de behöver kunna vara allvarliga ibland) samt har insett vikten av att kunna se skillnad på andras och egna känslor.
- Människor som saknar förmågan att älska, som saknar förmågan att kunna sätta ord på sina känslor och som är rädd för att uttrycka dom.
- Sist med inte minst ogillar jag starkt människor som bara tar utan att ge tillbaka. Som förväntar sig att en annan ska ställa upp utan erbjuda något tillbaka. Förhållanden är både givande och tagande och inser man inte det har man inget att hämta hos mig.

Tack ni nära och kära som passa in på denna beskrivningen och som finns i mitt liv. Ni förgyller min tillvaro och jag älskar era långa samtal och möten. Ni tillför mitt liv mycket kärlek och glädje och det är underbart att veta att jag har sådana människor som er i mitt liv! Jag älskar och jag uppskattar er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0