Mammaskratt

Det finns vissa människor som har ett smittsamt skratt, dvs att börja de skratta kan man själv inte låta bli att själv skratta fastän man kanske inte alla gånger vet vad det roliga är. Min mamma har ett sådant skratt, börja hon skratta kan jag själv inte låta bli att börja. Nu har jag och mamma iofs samma humor och i vissa situationer finner nog bara hon och jag vissa saker komiska.

Mamma och jag har hittat på mycket ihop i våra dagar och vi har rest en hel del ihop och oftast haft det väldigt roligt. Det mest roliga tror jag hände under en weekendresa i Köpenhamn på sportlovet för 3,5 år sedan. Innan vi skulle åka hem hade vi lite pengar över vi tänkte göra av med. Vi köpte först ett bakverk som liknade en kringla som vi delade på. När den var uppäten hade vi ändå pengar över och beslutade oss för att köpa en varsin öl. Vad som sen hände kan jag inte ens förklara, jag tror att jag aldrig har skrattat så mycket innan! Jag fick så ont i magen av skrattattacken att jag var tvungen att sätta mig ner och mamma likaså! Men joda, vi fick våra öl som vi köpte i en affär och expediten öppnande dom åt oss. Sedan hamnade vi i en trappuppgång och resten kan jag bara inte förklara! Men roligt det hade vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0