Mammas lilla crush

Min kära mamma har en liten crush på Willy i TV4:s "Bygglov". Det är inte utseendet hon gillar utan hon anser att han har en härlig personlighet och att han är "go". Igår innan mamma och jag körde till Hasselbacken för att grilla ringde Jamie och berättade att Bygglov var och spelade in i ett hus i byn. Mamma blev eld och lågor och sa att om de fanns kvar när vi körde förbi skulle hon stanna och gå och ge Willy en kram...

Ni som känner mig vet att jag inte bryr mig om vad folk tycker och tänker och att jag inte har problem med att göra saker som faller mig in eller att göra saker på egen hand. Ni som känner min mamma vet att hon är ännu värre än vad jag är! Hon är helt otrolig ibland och hon skulle utan problem kunna göra saker som till och med jag hade dragit mig för! Att gå fram till Willy under en TV-inspelning är en sådan sak! Jag berättade att jag inte hade något emot ifall hon staplade in i huset under en TV-inspelning med att hon inte skulle förvänta sig att jag skulle komma hack i häl. -Jag kunde i sådana fall hålla mig lite i bakgrunden och ta kort på incidenten så att hon kunde få ett minne utav det...

När vi kom fram till byn och huset som Jamie hade pekat ut för oss fanns inte Bygglovsbilen kvar om mamma blev lite besviken. Vi gissade på att de hade blivit klara med inspelningen och givit sig av från platsen. När vi klockan 22.30 körde förbi igen stod lastbilen där och då blev mamma ännu mer besviken eftersom hon hade missat sin chans (det var för sent för att bege sig fram till huset vid det klockslaget). "Hade jag inte åkt till Halmstad imorgon hade jag kört tillbaka då!", sa hon.

Stackars lilla mamma! Jag blev faktiskt besviken för hennes skull! Nu är iofs inte Willy någon som jag hade blivit så ivrig över, men jag antar att det för henne är som det hade varit för mig som om Smallville hade varit i krokarna och Tom Welling (killen som spelar Clak Kent i serien) hade varit så nära...då hade jag också gått fram och bett om en kram och ett foto...


Bilderna är tagna från Cissis blogg. Familjen Hallenstjerna var framme och tittade på projektet i byn som Bygglov höll på med. Visst är det ett häftigt hus det har jobbat med! Ska bli kul att se avsnittet när serien börjar sändas igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0