Kan du texten?

Jag kan inte sjunga och jag är även usel på låttexter! Trots detta hindrar det inte mig att brista ut i sång lite till och från. (Mest från...när jag är själv i bilen). För några år sedan lyssnade jag på en intervju med Christer Sandelin och han berättade skrattande då att någon hade skrivit ut hans låttext på nätet helt fel. I "Hon har ett sätt" hade någon skrivit låttexten som "Hon står på sina kvinnoben". Medan jag satt i bilen och hörde honom berätta detta önskar jag att ni alla hade kunnat vara med och se mitt ansiktuttryck. "Va? Är det inte det du sjunger? Och här har jag sprungit runt i X antal år och sjugt "kvinnoben" fasten jag tyckt det låtit konstigt!"

Tyvärr berättade Christer inte i intervjun vad den rätta texten skulle vara och jag blev självklart tvungen att kolla upp det. Jag spelade låten om och om ingen och fick det flera gånger till "kvinnoben" när jag till slut hörde och han söng "står på sina knän och ber".  Undra hur många som har hört mig sjunga "står på sina kvinnoben" ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0