Jordbävningar flyttar platser

En annan nyhet på CNN har rört jordbävningen på Nya Zeeland. Till följ av den har nu den Nya Zeeländska ön flyttat sig en fot närmare Australien.

Jag minns när jag gick i småskolan och läraren pratade om jordbävningar, förklarades att till följd av sprickan som fanns i jordskopan skulle San Francisco en dag ligga söder om Los Angeles. -Jag förstod inte alls den tanken på den tiden. Hur tusan kunde en stad som låg så mycket längre norr över plötsligt hamna söder om? Hade läraren bara använt sig av en visuell och pedagogisk bild som förklarade den förskjutningen tror jag alla vi elever hade förstått istället för att sitta där som frågetecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0