Jakten på Rokokoschäslong

Jag har en massa projekt på gång. Bland annat har jag under en lång tid letat efter en schäslong i Rokokostil men inte hittat någon (de nya moderna, dvs raka och relativt platta, som finns att köpa i  dagens möbelaffärer gillar jag inte alls). Jag letar fortfarande efter just rätt utförande på schäslongen men lyckas inte hittat någon jag gillar (tyget bryr jag mig inte om för det kan jag klä om själv). Iofs har jag ett helt möbelsätt med soffa och två fåtöljer i Rokokostil hemma hos mamma som jag ännu inte har tagit hit, men jag är ändå på jakt efter en schäslong. Hm, tror jag få sätta Chrisse eller "Antik Ola" på det så får de hålla utkik ute Europa åt mig.


Det närmsta jag har kommit något som ens drar lite åt en schäslong i rätt stil är denna som jag hittade på Ilva (www.ilva.se), fast den är ändå inte rätt...

Kommentarer
Postat av: Cissi

Antar att det är en sån som saknar ände på den ena sidan som du söker? Det tycker jag är häftigt, på rätt ställe... Likaså en rund soffa i en stor hall...men det är ju en helt annan sak. :-)

2009-07-19 @ 18:21:07
Postat av: Jeanna

Precis, en sådan som saknar ände! :o)

Håller med dig ang. runda soffor i hallar.

2009-07-19 @ 18:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0