Hört på TV

Ni behöver inte kommentera det uppenbara tragiska i följande inlägg för jag vet redan!

En sömnlös natt för inte så länge sedan zappade jag mellan TV-kanalerna i ett försök att hitta något så tråkigt att det skulle söva mig till sömns. Fastän kanaler vad fulla med  variernade reklaminslag som försökte lura i mig att ett pulserande magbälte kan få min mage platt eller att en liten rund miniugn kan att rädda min familjs matvanor (såld av Mr T, bara det är ju komiskt!) hamnade jag ändå på en repris av en gammal advokatserie. Medan jag försöker titta på denna serien slöt jag mina ögon och gjorde så under hela avsnittet i ett syfte att försöka slumra till genom att lyssna till dialogerna (det funkade inte kan jag uppge). När serien var slut insåg jag det tragiska. -Jag hade hängt med i hela avsnittet, förstått allt advokatsnack och alla dommar och ingenting hade varit oklart för mig. TV-tittande på avdokatserier sedan man var liten har sett till att jag kan det engelsa fackspråket för jurister bättre än det svenska, att jag kan det amerikanske rättsystemet bättre samt att jag nog även kan skillnaden och påföljderna för de olika straffen i de olika staterna. Visst är det tragiskt att jag vet skillnaden på "murder one" och "murder two", i vilka stater som murder one kan ge dödsstraff samt att i vilka fall där barn begår brott och åtalas som vuxen (dvs när det inte tas hänsyn att de är barn). Hm...

(Fast jag kan faktiskt erkänna att när jag tittar på Dr. House utan text så är det inte alltid jag hänger med. Flera av sjukdommarna och ingreppen hänger jag inte riktigt med på även ifall jag börja lära mig där med.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0