Flyttstädning och grillning

Igår förmiddag styrde jag min kos mot Stenhagen i Karlshamn för att flyttstäda Jamie och Cissis lägenhet. Jag hann att göra rent kylen och ugnen och börja på badrummet innan mamma klockan 12:30 kom från jobbet och började hjälpa mig. Det var nästan olidligt att städa i den värmen och fastän vi hade fönster och balkongdörr öppna fläktade det inte det minsta. Jag var nära att ge upp städninen ett tag och hade planer på att åka dit som idag för att göra klart den. Men båda mamma och jag höll till slut igång och vi var klara ganska så exakt klockan 18:00 med hela städningen.

Medan jag putsade den stora "fönsterväggen" i köket kunde jag inte låta bli att beundra utsikten över Karlshamn. Huset som dom har bott i är det sista bland hyreshuset och de har därför uppe på berget haft en beundransvärd utsikt över Karlshamn från både köket och sovrummet. Lyckliga dom som köper deras lägenhet!

När vi kom hem på kvällen hade mamma och jag föst planer på att åka upp till Bökegöl (en sjö i närheten där vi badade mycket som unga) för att ta och ett kvällsdop och svalka av oss. Innan vi hann bege oss i väg ringde Cissi och ville bjuda på grillning så vi gav oss av till Hasselbacken istället där vi tillbringade resten av kvällen med god mat, vin (till alla utom mig), kel med Lukas och inspektion av alla deras nya möbler som var underbart fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0