Fel färg?

En kompis har köpt en lägenhet tillsammans med sin pojkvän som de håller på att renovera. I sovrummet valde de en blå färg inspererad från en av killens skjortor. När rummet var målat fick jag ett argt telefonsamtal från tjejen som var arg över att de hade fått fel färg med sig hem från affären eftersom nyansen var betydligt mörkakre än den de hade valt ut. "Sandra?", frågade jag, "I vilket väderstreck ligger somrummet?" Efter en del tänkade kom hon på att det var norr. "Hur många fönster har du i sovrummet?" Till svar fick jag att de hade ett fönster. "Där har du svaret!", sa jag...

Enligt mig är ljuset i ett rum en av de största misstagen man gör när man gör färgval. Man tänker inte på i vilket vädersträck rum ligger, hur många fönster han har och hur det kommer att påverka ljuset i rummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0