En söndag

Sömntabletten slog som jag hade mistänkt ut mig och när klockan var strax efter ett inatt sov jag gott med händerna under kudden och  duntäcket virat runt mig. För en gångs skull sov jag utan att vakna flera gånger och jag låg heller inte och kastade mig sömnlös fram och tillbaka i förtvivlan. Ljuva sömntabletter som kommer till min räddning när de behövs!

Med radion på under morgonstunden lyssnade jag på diverse popmusik blandet med varierande diskussioner medan jag låg och drog mig i en önskan om att sömntablettens drogande effekt skulle sluta värka. Till min besvikelse var det dock inte så lätt att bli av med och jag låg närmare 40 minuter i sängen innan jag på allvar steg upp. Väl uthasad till köket, fortfarande påvärkad av tabletten, tillagade jag french toast med lönnsirap och nybryggt kaffe som jag prydligt uppställt på en bricka tog med mig in till TV-rummet där jag satte på nattens film som jag hade spelat in.

Närare 1,5 timme senare, med french toasten uppätna och kaffet utdrucket, var filmen "The Skeleton Key" avklarad och kan nu strykas från listan på "osedda skräckfilmer". Filmen var liten av en besvikelse, hade trott och hoppats på att den skulle vara ännu mer skräckinjagande och mystisk än vad den faktiskt visade sig att vara. Trots allt var den väl ändå okej även om den inte kommer att förbli inspelad på hårddisken på dvd-spelaren.

Sedan filmen seddes har dagen flytit på ganska lugnt. Lite samtal från släkt och vänner som har ringt i kombination med diverse plock och pul har varit mina sysslor idag. Det som återstår som "måste" för mig är nu att bege mig ut i trädgården och klipp gräset. Det har regnat så otroligt mycket den senaste veckan så gräsklippning inte ens har funnits med på listan över tänkbara sysslor för dagen. Nu när det är uppehåll är det med andra ord bara till att bege sig ut och dra igång den lilla maskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0