En helt vanlig söndag

Chrisse och jag tog sovmorgon och låg och myste och gosade länge innan vi steg upp. Medan Chrisse sedan åkte iväg och hjälpte Dennis att ta hem en gungställning som de hade köpt till Felicia begav jag mig ut på stan. Jag köpte bland annat ett grålila reseetui (ett sådant som mamma fick av oss i födelsedagspresent som är toppen), en present till Lukas som jag tror pappa Jamie kommer att gilla samt nya gardiner till mitt kontor/klädkammare. Jag hittade två gardiner som jag hade svårt att välja mellan, ett par chokrosa och par blåturkosa. Det blev att jag efter ett velande beslutade mig för de turkosa i siden.
Efter rundan på stan träffade jag Chrisse och avnjöt en pastasallad innan jag åkte hem till torpet en runda och slappade medan Chrisse började reparera en av lastbilarna. Senare på kvällen träffade jag Helena och hjälpte henne plugga etik (hon har prov imorgon) och därefter träffades vi ett gäng på kontoret (läs fritidsgården) och åt glass och jordgubbar och pratade. Vi är fortfarande ett gäng som är kvar här på kontoret men jag och älsklingen ska snart bege oss hemåt och titta på film innan det är dags för en ny arbetsdag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0