Elitist

Jag är en elitist och det skäms jag inte det minsta för. -Det är eliten som för världen och samhället framåt! Tyvärr har jag fått uppfattningen om att de flesta i Sverige inte är elitister och mer eller mindre motsätter sig tanken av det vilket faktiskt gör mig lite förbannad! Är det den svenska avundsjukan som ligger till grund för det?

I skolan är det viktigt att ingen ska komma på efterkälken och de som har svårt får extra hjälp osv. Detta har jag inte det minsta emot och jag anser att det är en viktig punkt. Men jag anser även att man borde göra samma sak för de personer som ligger på andra sidan av normalfördelningskurvan, dvs de som är mer begåvade än normalt. Vare sig det rör sig om akademisk begåvning, musikalisk eller något annat anser jag att det borde finnas speciella program eller skolor som riktar sig mot eliten. Vi borde erbjuda dessa männiksor samma stöd och ge de möjligheter till stimulans och utveckling. Vi borde ha elitskolor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0