Är du Christoffers tjej?

Idag var jag och hämtade lunch på en restaurang där jag och Chrisse kanske ha varit tre gånger tillsammans under vår tid ihop (senaste gången var för flera månader sedan). När jag har lämnat min beställning till tjejen vid kassan säger  hon till mig: "Är du Christoffers tjej?" Jo, visst är jag det!", svarar jag, "Menar du att du känner igen mig?" Hon svarade att visst kände hon igen mig för jag verkar alltid vara så glad och jag ler jämt när jag är där inne. "Man känner igen dig på leendet!".

Sedan blir tjejen pratglad och medan jag väntar på maten pratar hon och jag för fullt om allt mellan himmel och jord. Hennes mamma tittar också inom och hoppar in i samtalet och de båda överöser Chrisse med vänliga kommentarer. "Chrisse är fräsch och snygg", säger dottern. Han har iofs alltid haft sina jobbkläder på sig när han ha varit här så jag kan ju tänka mig att han ser ännu bättre ut när han har klätt upp sig och är iordning.

*Ler* Det är trevligt att höra söta och snälla saker om ens kille... Jag brukar iofs få höra det, men det slutar inte vara trevligt för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0