Virgin Auction

Är en kvinnars oskuld värd 3,8 miljoner dollar? Det är i alla fall så mycket som Natalie Dylan, en 22-årig tjej från San Diego, Kalifornien, säger att hon har blivit erbjuden sedan hon i september la ut sin oskuld på auktion. Det högsta budet kommer i skrivandets stund från en 39-årig man från Australien, men Natalie har inga direkta planer på att låta auktionen vara över ännu.


"Vissa män eftersöker oskulder som trofeer eller så önskar de "renhet", men varför män bjuder så mycket för att ta en tjejes oskuld har jag inget svar till", säger hon.

 

Natalie håller med om att auktionen faller under kategorin "prostitution", men hon påpekar också att hon inte bryter några lagar eftersom prostitution trots allt är lagligt i Nevada. "Jag anser att människor ska få göra vad de vill med sina kroppar och jag skadar ingen. När allt kommer omkring handlar det och moral och religiösa argument, och det här går varken emot min moral eller min religion. Jag ser inget fel med detta. Alla vill att deras första gång ska vara speciell, och jag kan inte tänkt mig något mer speciellt än det här."



Natalie Dylan

Hur många utav er tycker att det hon gör är fel? Hur många utav er hade aldrig gått med på att göra samma sak? Personligen har jag väldigt svårt se mig själv att gå med på ta emot pengar för sex, men jag tycker inte att det Natalie väljer att göra är något fel. Perecis som hon, anser jag att varje kvinna ska få välja vad de vill göra med sin kropp, så länge hon själv eller någon annan inte kommer till skada eller mår dåligt utav det. (På ett sätt kan jag nästan tycka att hon är smart, hon erbjuds över 25 miljoner kronor för en enda natts jobb och om hade önskat hade hon inte behövt jobba en enda dag till i sitt liv.) Jag tycker även att den här auktionen egentligen säger mer om män än vad det gör om Natalie; Det finns alltså män som är villiga att betala 3,8 miljoner dollar för att få ta en tjejs oskuld. Vad säger det om samhället vi lever i?

Vi måste vara realistiska, kvinnor har alltid använt sig av sin sexualitet för att skaffa sig fördelar eller ett form av utbyte från män. Det kan röra sig om allt från att få gratis drinkar ute på krogen, att gå före i köer till att skaffa sig fördelar på tex jobbet. Så är det här någon skillnad? Det är fortfarande den kvinnliga sexualiteten det handlar om som utbyts mot någon form av ersättning.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag blir lite förvirrad, hur bevisar man att man är oskuld liksom? :S

Idioti tycker jag, faktiskt!

2009-01-24 @ 11:30:19
URL: http://lisoball.bloggagratis.se
Postat av: Emmisen

hehe..vet inte om jag tycker hon gör rätt eller fel. =) kramiz

2009-01-24 @ 14:29:55
URL: http://emmisenslilla.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Hon ska genomgå en gynundersökning för att bevisa sin oskuld.

2009-01-24 @ 15:31:38
Postat av: Ola

Helt rätt, men kanske lite dumdristiskt..hon kan ju bli köpt av en riktig dåre..den risken är ju lite överhängande. iof hon verkar vara en dåre själv som bara råkar vara attraktiv..

2009-01-25 @ 23:51:11
Postat av: C

oj vad jag sparat pengar på de oskulder jag haft hihi. Tur det för annasr hade jag varit utfattig haha

2009-01-26 @ 00:41:05
Postat av: Jeanna

Ola: Hihi...ja du. Jag förstår vad du menar...

Chrisse: Tänk på att min mamma läser min blogg! ;o) Eller vänta, jag har nog alla redan skrivit för mycket om sex för att hon ska bli förvånad över något!

Ah, tänk så gulligt da... Att det finns flera tjejer där ute som tänker på dig min älskling när de tänker på sin första gång! (Jag har nog bara ett par stycken på mitt smavete.)

2009-01-26 @ 01:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0