The Wrestler

Nu känner jag min dömande, men jag måste ärligt erkänna att jag inte har tagit Mickey Rourke på särskillt stort allvar. För mig har han alltid varit "skådespelaren" (vilket jag egentligen inte ville kalla honom) som gjorde  halvporriga "9½ vecka" och "Wild Orchid" på 80-talet och som därefter hade några störoller innan han operarade ansiktet, försökte sig på en karriär som boxare och sedan försvann tämligen spårlöst från den vita duken. Jag måste erkänna att jag tyckte synd om hon för att han dels verkade så tragisk och för att jag dels var övertygad om att hans kärriär var över.

Men var händer? Under förra året dyker Mickey Rourke upp igen från ingenstans och visar att han är en sann skådespelare och ingen B-skådis som jag trott och tolkat honom som! Han tar huvudrollen i "The Wrestler" och tar praktiskt taget inget i lön för sin prestation (bara det är värt en eloge!) och gör en enastående roll. Nu senast tog han hem en Golden Glob för bästa manliga huvudroll (i "The Wrestler"). Imorgon klockan 05:30 am Pacific Time meddelas de Oscarsnominerade, jag är övertygan om att Mickey Rourke kommer att vara ibland dom!


Mickey Rourke i "The Wrestler".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0