Slampa

Jag gillar inte ordet slampa, jag till och med föraktar det! Varför är en tjej som bejakar sin sexuallitet en slampa medan en kille som gör det är motsatsen? Analysen av detta påfund kan vara många, men jag skulle vilja påstå att religiösa påtryckningar ligger till grund för en stor den utav dom. Inom det kristna  samhället är det av tradition "fina flickor" som har den största acceptansen eftersom den kristna kyrkan länge har predikat om kyskhet. Inom islam är det ännu värre, där det är en skamkultur och inte en skuldkultur som praktiseras, och det det "krävs" att tjejer och oskulder på bröllopsnatten.

Jag skulle vilja påstår att flera utav världens religioner gör mer skada än nytta på vissa punkter, särskillt när det gäller sexualiteten! Majoriteten har länge betraktat sex som en synd och velat påtvinga hämmande åsikter, allt för att få folket att avstå från sina biologiska drifter. Judendomen å andra sidan har en tro om att kroppen och själen  är sammakopplade och sex i deras tro betraktes inte som en synd, även om de iofs predikar om avhållsamhet, är ändå sex inte något fult.

Jag blir förbannad att vi lever på 2000-talet och att det fortfarande är vi tjejer som får ta "stryk" när det gäller sex. Jag blir ledsen när jag hör att unga tjejer blir kallade "horor" och "slampor" till höger och vänster för att de har sex. Men mest förbannad blir jag nog dock över när jag hör tjejer kallar varandra för slampor. -Vad i h-e-l-v-e-t-e rent ut sagt! Jag blir upprörd över att vi lever i en tid där det fortfarande finns tjejer som motsätter sig jämnlikheten, som motsätter sig tjejers/kvinnors rätt till att få göra som de själva behagar utan att bli dömde som andra klassens medborgare. Jag blir upprörd över tanken att jag kanske en dag får den dotter och att hon då ska behöva växa upp i detta samhälle med dessa förlegade åsikterna!

Vi, både män och kvinnor, är biologiska varelser och jag anser att det skulle vara orimligt att bortse från detta faktum. Vi har alla drifter så för mig hade det mest vettiga och naturliga vara att bejaka dom. (Nu pratar jag om en hälsosam drift, inte om sexbeoende kvinnor och inte heller som kvinnor som blit utnyttjade.) Sett utifrån ett hälsoperspektiv, anser jag att de tjejer som bejakar sina drifter är betydligt mer hälsosamma än de som håller igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0