Sir Hallenstjerna

Jag får säga grattis till Jamie och Lukas som från och med nu heter Hallenstjerna i efternamn och inte Håkansson.

Till er som inte vet, heter vår gård "Hallen" och jag och Jamie har alltid sagt att vi skulle byta namn till Hallengård. Jamie tänke passa på nu när Lukas föddes men fick avslag på Hallengård eftersom det redan var upptaget. Istället blev det Hallenstjerna. Hihi, jag ska kalla dig "Sir Hallenstjerna" hädanefter, käre Lillstrumpa. ;o) (Jag kan skapa en sköld till dig om du vill!)

Hm, nu är frågan...ska jag med ta det namnet, eller ska jag vänta på att få heta Lindqvist? ;o) Lillebror och Älsklingen, vad tycker ni?


Jag kan anordna en dubbning, Herr Hallenstjerna, så att du blir en "Sir" om det behagar? Christogger har ett svärd vi kan använda i sådana fall!

Kommentarer
Postat av: Maria

Klart att du ska heta Hallenstjerna. Är ju coolt med namn som ingen annan har. Du o Christoffer kan ju heta det sen när ni gifter er ;)

2009-01-07 @ 20:26:10
URL: http://www.metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Hihi, jo visst är det. Skulle jag byta namn har jag alltid varit inne på Hallengård (Jamie och jag har pratat om det sedan vi var små), mamma och pappa funderade faktiskt på att ta det namnet när de tog över gården men det blev aldrig av. Linder har jag också funderat på (min farmors flick namn), tycker det är fint.

Hm, nu vet jag inte...Men jag gillar Hallenstjerna, fast Christoffer kan inte ta det för han är för känd för att kuna byta namn. :o) Ah, jag får tänka på saken. :o)

2009-01-07 @ 21:12:40
Postat av: CL

haha ja men det kanske vore lämnligt att byta namn nu :) Lol.



Fram me ringarna så fixar vi det nu hihi

2009-01-08 @ 00:06:18
Postat av: Jeanna

Hihi vad rolig du är, Gubben! Fast jag måste ju ansöka om namnbyte först ju!!!! Annars hade vi kunnat göra det imorgon när du kommer, älsklingen! PUSS!!!

2009-01-08 @ 00:16:00
Postat av: Marina

va fint efternamn! Tycker nog du ska byta och sen kan christoffer ta ditt istället! =)

Tack för alla kommentarer!

Gillar oxå sidney sheldon...=)

Kram

2009-01-08 @ 10:20:35
Postat av: Jeanna

Mmm, men tyvärr har Christoffer lite svårt för att byta namn eftersom han som sagt är så känd och då under namnet Christoffer Lindqvist. Men men, det är ingen ko på isen ännu! Kan vänta med att byta.



Ang. Sydney Sheldon lästa jag min fösta bok med honom när jag var 13, läste då "Tracys hämd" och efter den blev jag helt såld på hans böcker. Jag läste an massa utav honom som tonåring (blev lite ledsen när han avled).



Varsågod för kommentarerna. Jag brukar alltid kommentera något litet för att visa att jag har läst. :o) Kram.

2009-01-08 @ 10:28:12
Postat av: Hallenstjerna

host host, men nu är det så att jag har namnet Hallenstjerna. Jag kanske överklagar till Prv om du söker det namnet ;)

2009-01-10 @ 12:14:07
Postat av: Jeanna

Hihi, hm... Okej, tja... Jo, visst är det ju så! Men du får du väl överklaga då da! Jag får väl ta ett av de andra namnen i sådana fall från förslagen: Hallensköld eller Hallencrona! ;o)Kramiz.

2009-01-10 @ 15:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0