Kompis med exet

Jag befinner mig i en märklig situation, en situation som jag känner att jag vill dela med mig av för jag har aldrig förr varit med om något liknande.

Jag skulle klassa mig själv som en öppen och social människa och jag skulle vilja påstå att jag kan umgås med alla sorts människor oberoende av nationell härkost, läggning och samhällsklass. Jag är inte blyg och jag är heller inte rädd för att träffa nya människor.  (Men jag ska ärligt erkänna att jag var blyg när jag var yngre och jag tyckte det var jobbigt att träffa nytt folk- Jag gillade tex inte att åka på en fest om jag inte kände någon, men jag är inte alls sådan längre.) Men för första gången har jag nu en kompis i mitt liv som jag inte riktigt har vetat hur jag ska förhålla mig till!

Christoffer är fortfarande god vän med sitt ex. (den tjejen som han senast var ihop med innan mig).  De umgås, de pratar i telefon osv. Jag är inte svartsjuk (så det är inte det som är problemet) men, jag har inte riktigt vetat hur mitt förhällningssätt till henne ska vara. Jag har aldrig förr haft ett förhållande med någon som fortfarande har umgåtts med sitt ex och jag ska ärligt erkänna att det i början var en märklig känsla. -För finns det en gräns för vad hon och jag tex kan prata om? Finns det något som vi tex inte borde prata med varandra om? Jag vet inte...

Nu i helgen har jag träffat henne både igår och i fredags och vi pratade en del på tu man hand. Hihi, hon hjälpte mig ganska snabbt med att få klarthet i mina funderingar för hon började prata med mig om både sex och förhållande.


Helena, Chrisses ex. som är en halvgalen tjej som bjuder på sig själv.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det där hade jag aldrig velat göra... umgås med ett ex. Varken mina eller pojkvännens! Skulle kännas oerhört läskigt. Snacka om att hela tiden söka efter undermeningar eller "läsa mellan raderna":) Fast det måste ju å andra sidan bero på hurdana exen är. Mina är... speciella, kan vi väl säga:) Inget bra umgängesmaterial.

2009-01-14 @ 10:13:25
URL: http://cissivarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0