Inbrott

Ikväll vid 21.00-tiden, när vi kom hem från barndopet, möttes vi av följande syn:



Någon/Några hade tagit en stor, jävla sten (vi hittade den i badrummet) och salgit sönder glaset i ytterdörren och brutit sig in! Hela hallen, badrummet och delar av köket var fullt av glasskärvor!

När vi väl kom in i huset upptäckte vi (bortsett från att vissa saker var utslägnda på golvet) att platt-TV:n, DVD-spelaren, två förstärkare m.m. hade blivit stulna. Blir man förbannad eller vad? Aaaaahhh! (Vi bryr oss inte om sakerna i sig, för de är bara prylar och det man man alltid köpa nytt. Men det är en obehaglig känsla att någon har varit inne och rotat runt i ens hus bland en personliga tillhörigheter!) Polisen var här för en stund sedan, men det fanns inte så mycket de kunde göra...

Chrisse har åkt i väg för att hitta något att fixa dörren med (är ju inte så kul att sova med den så i natt) medan jag har stannat hemma för att städa upp allt. -Trodde jag skulle få fnatt på allt glas som låg överallt, men jag tror att jag har lyckats få upp allt nu.

Kan även nämna att jag nu sitter i sägnen beväpnad med två kvivar medan jag väntar på att Chrisse ska komma hem igen. - Ja, jag vet att sannolikheten för att någon ska komma tillbaka är minimalisk och det är inte så att jag heller är rädd (för då hade jag inte stannat hemma själv). Men, eftersom jag vet att jag kommer att dö av en våldshandling tänkte jag att det kanske var bäst att vara på den säkra sidan...så kvivarna åkte fram, hihi.  ;o)

Jävla idioter! Aaaaah!!!

Kommentarer
Postat av: Annicka

Hur svårt kan det vara egentligen att skilja på mitt och ditt? Jag bara undrar! Man blir så JÄVLA förbannad! Jävla idioter! Hoppas allt är okej med er trots allt! Många kramar =)

2009-01-18 @ 12:37:02
Postat av: Maria

Men fy vad hemskt!

2009-01-18 @ 14:01:38
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Ja, jag vet...

2009-01-18 @ 14:18:48
Postat av: Anonym

fy vad otäckt! fan att folk inte vet skillnaden på mitt och ditt...

Hoppas det ordnar sig!

Kram

2009-01-18 @ 18:44:21
Postat av: Jeanna

Tack så mycket, Marina! Och joda, det ordnar sig säkert! :o)

2009-01-18 @ 21:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0