Inauguration

Efter att ha åkt från Växjö i eftermiddags och gjort ett stopp på några timmar hos farmor och farfar, skyndade jag mig hem till mamma för att klockan 18.00 hinna titta på Barack Obamas Inauguration (jag vet inte vad det heter på svenska!). Jag vet att ni alla förmodligen är förvånade, eftersom jag i Sverige har "högeråsikter, men när det gäller politiken i USA anser jag att det behövs en demokrat och hade jag varit en amerikans medborgare hade jag röstat på Obama!

Jag tror att det som hände i Washington idag, kommer att vara ett sådant ögonblick som man alltid kommer att minnas; Var man var och vad man gjorde. Precis som på samma sätt när när man hörde att flygplanen hade kraschat i World Trade Center, att Anna Lindh hade blivit mördad och att prinsessan Diana hade dött...

Kommentarer
Postat av: Rättstavarn

Installation kallas det på svenska :)

Och jag hoppades också på Obama, tror det är en kille som behövs i Usa och världspolitiken idag. Sen är han inte ensam en frälsare som tar världen och Usa ur krisen.

2009-01-20 @ 23:06:11
Postat av: Jeanna

Tackar för den informationen! ;o) "Installation", ska lägga det på minnet! (Vissa saker kan jag bara på engelska, eftersom det är på engelska jag har lärt mig det och det inte direkt finns någon motsvarighet på svenska. -Som...vad heter "Luminaries" på svenska? -De där papperspåsarna man sätter framför huset vid högtider med ljus i? -Jag har då inte en aning, alltså! Tacksam om någon kunde meddela mig!)

2009-01-20 @ 23:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0