Födelsedagsmiddag

Igår bjöd jag familjen på födelsedagsmiddag i Gungvala. Jag hade fortfarande känningar av förkylningen och hade sovit stora delar av dagen (i Växjö) vilket gjorde att jag inte kom till Kastanienhof förren klockan var runt 16:00.



Middagen var hemma hos mamma så jag hade jag inte så mycket att välja på när det gällde dukningen.

Eftersom jag kommit så sent till Gungvala hade jag inte tid till att tillaga det jag först hade planerat: Kyckling och potatisgratäng. Istälet blev det att jag snabbt gjorde en kycklingsallad som jag hade tänkt servera med lantbröd  och till efterrät gjorde jag iordning äppelkaka med vaniljsås.

Klockan 18:00 träffade jag Jamie och Peter på skytteföringen och för sista (och tredje året i rad) gjorde jag mina uppgifter som deras revisor. Efter att ha skrivit under och godkänt deras bokföring begav sig Lillstrumpan och jag oss hem där mamma, Cecilia och Lukas väntade och jag dukade fram middagen.


Kycklingsallad och äppelkala med vaniljsås.



Jag försökte gosa lite med Lukas men han gillade inte alls mig igår utan började gråta så fort jag tog honom i min famn. Farmor Monika tog istället glatt över uppgiften och gick runt och bar på honom en stor del av kvällen.




Efter middagen fick jag presenter av mamma: En stor flaska Galliano (så nu kan vi göra massa hotshots, älsklingen), en tavla och ljusstakar. Jamie present var försenad så jag skulle få den senare medan jag av farmor, farfar och mormor fick pengar.

Framåt niotiden åkte familjen Hallenstjerna hem och jag satta mig framför TV:n och slappade en stund innan jag försökte lägga mig och sova (vilket som vanligt tog en väldig tid).

Kommentarer
Postat av: jag igen

haha det verkar inte som vi har lycka med spå barn, Felicia, brossarns däka brukar ju oxå börja gråta och skrika när hon ser mig hihi

2009-01-15 @ 23:28:40
Postat av: Jeanna

Va, men va? Klart att vi har! Lukas brukar gilla mig men igår var han lite tjurig bara!

2009-01-15 @ 23:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0