Fluffy Fluffer?

Jag vet inte vad som har hänt med mitt hår? Jag har alltid haft tjockt och självlockigt hår men nu är det ännu mer lockigt. Innan var mina lockar mer stora medan de nu har blivit något mindre och "burriga".

Jag tror det började när jag klippte av mig mitt långa hår och färgade det rött. Så kort hår som jag har nu (till axlarna och uppklippt) har jag inte haft på flera år. Okej att lockarna mer kommer fram när det är kortare och uppklippt, men var mitt hår verkligen så här lockigt sist jag hade denna lägnden? Eller är det något i den röda hårfärgen som har ställt till det med lockarna?  Och jösses vad tjockt det är, tunnade frisören inte ut det lika mycket som vanligt sist jag var där i november eller har min kropp fått fnatt och börjat procuera massa kokrskruvslockar?

Och min lugg sedan... Det är omöjligt att få bukt på den. Det går väl hyffsat bra om jag plattar den men annars. Sist jag var hos Christoffer och på morgonen gick på toaletten och så min spegelbild tänkte jag: Hur smart är man och man klipper lugg och man har mitt hår? Min lugg står numera rakt upp på mig om morgonarna.

Anteckning till mig själv: Låt luggen och håret växa ut igen och färga det mörkbrunt.

Jag kallar mit hår för "fluffy". Christoffer tycker det är kul så han kallar mig ibland för det och ibland även för "Fluffer" på skämt. (Jag lärde honom vad fluffer betyder på engelska, hihi. Vet ni inte det så tänker jag inte skriva betydelsen här för min kära mamma läser min blogg. Men jag kan säga så här mycket: Det är något som används inom porrindustrin.)

Jag plattade mitt hår en del i början när ja och Chrisse blev ihop. Jag berättade för honom att jag hade självlockar men jag tror aldrig riktigt att han insåg att alla lockarna verkligen var mina egna. En kväll, när jag hade plattat håret, hamnade vi i en regnskur. När håret hade torkat igen hade det ju genast blivit kortare och superlockigt, riktigt "fluffy". Christoffer tittade på mig och sa: "Vad hände med ditt hår?"  ...Fluffy Hair hände älsklingen min! Så här kommer jag att se ut på morgonen när du vaknar jämte mig resten av ditt liv. Grattis!

Kommentarer
Postat av: Marina

va gulligt som en liten pudel då? =)

2009-01-30 @ 10:20:56
Postat av: Jeanna

Hihi, ja ibland skulle man kunna tro det! Vissa dagar känns det nästan som att jag har Idas hår! :o)

2009-01-30 @ 10:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0