Duschbesök...

I lördags förmiddag hade jag precis kommit ur duschen när jag hör ett kvinnligt "Hallå?!" komma från hallen. "Va?", tänkte jag, "Har mamma kommit?". Jag virade en handuk runt kroppen och gick ut i hallen, med till min förvåning var det inte mamma jag möttes av. Istället stod en av "bydamerna" i min hall och hon hade kommit för att hämta vattenavgiften. (Vi har en vattenförening i byn som alla hushåll betalar 500 kr om året för.) "Hej?", sa jag. "Du öppnade inte när jag knackade", svarade hon. "Nej, jag stod i duschen..."

Nu undrar jag: Hur många utav er hade gått in i en hall (när personen inte öppnade) hos en person som ni inte känner? -Inte jag i alla fall! Inte för att jag har något att dölja, inte alls, men det kändes ändå en aning skumt att ha henne stående där.

Kommentarer
Postat av: Marina

nej det hade jag aldrig gjort bara hos folk jag känner! =)

2009-01-20 @ 21:11:41
Postat av: Jeanna

Mmm, jag med ska jag säga!

2009-01-20 @ 21:15:40
Postat av: Maria

Man går väl inte in till folk man inte känner!

Men vissa är ju nyfikna och har inga gränser...

2009-01-21 @ 11:12:26
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: C

hmm men kom på en sak idag när jag tänkte...du låser ju alltid dörren hemma?!?!

2009-01-21 @ 23:28:56
Postat av: Jeanna

Kära älsklingen, visst låser jag till 99,9% alltid dörren hemma av ren automatik. Men precis innan jag duschade hade jag varit ue i förådet och hämtat presentpappar och snören och inte kunnat låsa precis när jag kom in pga händerna var fulla. -Sedan glömde jag att göra det innan jag gick in i duschen. -Och jag som ALLTID annars har dörren låst! :oS

2009-01-21 @ 23:44:08
Postat av: C

haha och jag som typ aldrig har dörren låst hemma... inte innan du kom in i bilden ;)

2009-01-21 @ 23:55:56
Postat av: Jeanna

Men pappa polis har lärt mig att man alltid ska låsa dörren, jag tänker inte ens på det utan gör det automatiskt. -Precis på samma sätt som med bilbälte!

2009-01-22 @ 00:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0