I danshimlen

Jag och Christoffer satt i eftermiddags och tittade på danskurser i Växjö. Vi kan redan båda två bugga, men  vi dansar i olika stilar och tänkte att vi nu skulle lära oss en gemensam stil. (Hihi, de första gångerna vi buggade hade jag lite svårt att hänga med honom men de senaste gångerna har det gått mycket bättre.)

Hur som helst, när jag satt där och tittade på Jivers och Dansklubben Swings kursutbud blev jag lycklig inombords! - När jag flyttar till Växjö kommer jag att kunna dansa allt jag någonsin har velat dansa! De kursutbuden som finns däruppe finns inte alls här nere! De har bland annat kurser i "tio dans"! (Gissa hur mycket jag myste när jag såg det!)

Finns det något jag ångrar så är det att jag och Jamie aldrig började tävlingsdansa i tiodans.
Nu undrar ni: "Varför just Jamie?".
1. För att han är bra på att dansa och bra på att föra
2. Jag är säker på att vi hade passat bra ihop som ett danspar.
3. Han är min bror och vi hade kunnat träna mycket och vara råärliga mot varandra.

Nu skiter jag fullständigt i vad ni tycker om det jag nu skriver, men hade jag och Jamie börjat träna och tävla i tiodans som unga är jag helt övertygad om att han och jag hade blivit jäkligt bra! Shit, jag tror inte ni inser hur mycket jag ångrar att vi aldrig gjorde det! -Skulle klassa det som ett av de största misstagen i mitt liv! 
(Hihi, nu har ju jag inte frågat min bror ifall han hade kunnat tänka sig att tävlingsdansa med mig som ung...jag bara antar att han skulle ha gjort det!)

Hur som helst, nybörjarkurser i tiodans börjar till våren igen och jag kan meddela att fröken Jeanna ska anmäla sig! Nu får jag nöja mig med Bugg, Kubansk Salsa och Boggi Woggie (jag tror att jag kan få med mig Christoffer på det sista för det fanns inga kurser i Jive eller Lindy Hop).

TACK Gud för att du gav mig en pojkevän som både kan och tycker om att dansa!



Föresten. Christoffer visade mig idag att VM i bugg, Boggi Woggie och Lindy Hop ska hållas i Växjö i Oktober. Jippi!

Kommentarer
Postat av: Annicka

Åh, vad roligt för dig! Kan tänka mig att du är i sjunde himlen nu då?!?! =)

2009-01-05 @ 15:18:26
Postat av: Emmisen

Tror att det var i någon av de dansklubbarna som mitt ex dansar i. Vet inte om han är tränare ännu. Han tävlade ju jättemycket i bugg och dubbelbugg med sin syster och var jätteduktig. Hehe du kanske träffar på honom där..=)

Ni verkar ha haft det underbart på nyår! KRAM

2009-01-05 @ 18:14:16
URL: http://emmisenslilla.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Ja världen är bra liten ibland, man kanske stöter på honom på klubben! Kan hälsa från dig ifall du vill, Emma! ;o)

Jo, Nyår var toppen!

2009-01-06 @ 01:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0