Bor du hos dina föräldrar?

Idag har jag varit hos farbror doktorn (har fortfarande väldiga sömnproblem). Eftersom läkaren jag brukade gå till är sjukskriven fick jag en ny doktor idag, en lustig filur. Lång, tunn med fluffigt hår och som bröt på en dialket jag inte riktigt kunde placera (vissa stunder fick jag riktigt koncentrera mig för att fårstå vad han sa.)

"Hur ser dina hemförhållanden ut?", frågande han mig. "Bor du hemma hos dina föräldrar?"
"Äääää? Va?" Svarade jag. "Nej, med tanke på att jag är 31 år så bor jag inte hos mina föräldrar..."
"Är du 31?", sa han och tog upp och tittade på lappen med mitt personnummer. "Jaha... Har du man och barn da?"

Vad är det med folk som tror att jag är mycket yngra än vad jag är?
Ute på krogen i början på december gissade en 40-årig dam på att jag var 23. -Fick till och med ta upp mitt körkort och visa att jag var 30!
Nu när vi var iväg i Polen trodde Roger och Andreas på att jag var 22 och jag svarade: "Jösses pojkar, jag är ju för tusan äldre än vad ni är!
Och på middagen på trettonafton trodde Micke att jag var Jamies lillasyster (och det är inte första gången det inträffar vill jag lova).

Jag förstår verkligen inte alls detta "fenomen". Jag tycker inte det minsta att jag ser så ung ut!  Jag förstår inte detta alls! Konstigt...

Kommentarer
Postat av: Maria

Är väl bara att tacka och vara glad? :P

2009-01-26 @ 19:27:08
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Men...ska man tacka för det egentligen? Jag känner att jag helst inte vill bli misstagen för att var yngre än vad jag är?

2009-01-27 @ 12:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0