Annandagen

Bättre sent än aldrig...här kommer vad som hände på Kastanienhof på annandagen.

Jag och Chrisse hade huset för oss själva och passade på att sova länge (och att göra lite annat med för den delen). På eftermiddagen stack vi tillsammans med Jamie och Cissi till antikaffären i Gungvala och strosade runt. Jag och Chrisse köpte två tavlor, en vas, en ytterkruka och två sett med glas.

Framåt kvällen åt vi alla middag på Kastanienhof och mammas "kompis" Gunnar gjorde oss sällskap. Senare förflyttade vi "ungdomar" oss till källaren där vi tittade på körslaget, drack öl och cider och hade det trevligt. Framåt halv elva åkte Jamie, Cecilia och Lukas hem och strax därefter åkte mamma och Gunnar hem till honom och jag och Chrisse var åter igen ensama hemma. Vi tittade en stud på Countrygalan och när den slutade beslutade vi oss för att titta på film. Eftersom mammas DVD-samling är ytterst begränsad, letade jag fram våra gamla VHS-band och vi beslutade oss för att titta på "Swingkids". (Jösses, vet inte när jag höll en VHS i min hand senast!) 



Swingkids är en film som jag tycker om! Den innehåller bra musik, underbar dans och en bra historia som utspelar sig under andra världskriget i Tyskland. (Insåg än mer under filmen, när jag och Christoffer pratade om handlingen, hur smart den pojken är!) Efter filmen gick vi och la oss men låg och pratade i flera timmar, vi somnade inte förren vid halv sex-tiden på morgonen. Jag bekände en sak för Chrisse, något som jag gått och våndats över sedan vi blev tillsammans, men det visade sig att han hade känt till min bekänelse hela tiden. ;o) Hihi, och här har jag gått runt sedan i början på november och velat berätta om Linda... Nu har jag inga mer sklett i garderoben i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Emmisen

Linda?

2009-01-05 @ 18:07:52
URL: http://emmisenslilla.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Japp, hihi... En liten hemlis om en tjej som heter Linda! ;o) Ni skulle bara veta, hihi! ;o)

2009-01-06 @ 01:32:02
Postat av: Lindas ragg

haha :D jadu... det var en kul sak ;)

2009-01-06 @ 14:48:08
Postat av: Jeanna

Hihi, folk skulle bara veta vad jag har för mig ibland! I det lugnaste vattnet... ;o)

Fast, jag har inget att dölja! Jag kan stå för det! ;o)

2009-01-06 @ 15:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0