She´s only happy...

Sommaren mellan 6:an och 7:an var filmen "Robin Hood" populär och ledmotivet till den lika så: Bryan Adams "Everything I do, I do it for you". Jag köpte snabbt singeln på vinyl (som det var på den tiden) och jag upptäckte att låten på B-sidan hette "She is only happy when she is dancing". Sedan jag först hörde den låten då, sommaren 1991, har jag alltid tänkt på mig själv så fort jag har hört den låten...She is only happy when she is dancing...

Nu stämmer inte riktigt det, jag är inte bara lycklig när jag dansar. Nu för tiden är jag rätt så lycklig för jämnan men jag är extra lycklig när jag dansar, helt klart! Och, det kanske är ytligt jag vet inte...men jag blir så ofantligt glad när jag får beröm för min dans och när andra säger att de tycker om att dansa med mig för att jag är så lätt att föra, att det genast då blir roligt att dansa. (Tänk att lilla jag kan skapa glädje hos andra genom att dansa med dom, hihi.) Hade jag inte älskat att hansa hade berömmen inte betytt något för mig...

Så...nu berömmer jag mig själv igen, men hm, varför skulle jag inte ha rätten till att göra det egentligen? Hur som helst så var jag på buggkurs ikväll igen, lektion tre utav tio (eller är det tolv?). Jag fick dansa en del med ledarna eftersom det var lite brist på killar ikväll och oj vad komplimanger jag fick! - Det fanns ingetting att klaga på hos mig och ingenting jag behövde tänka på eller förbättra i dansen; Mina grundsteg var perfekta och min hållning och styrka lika så! Hur länge hade jag egentligen dansat och var gjorde jag på nybörjar kursen? När jag dansade med de "vanliga" killarna (som också gick på kursen) trodde flera utav dom att jag var en dansledare för jag dansade så bra och var så lätt att föra! Efter lektionen stannade jag var en stund och övade med en av männen. Det var så kul för han var duktig vilket genast gör det så roligt att dansa! (Det finns några killar/män som är riktigt bra på onsdagslektionen. När man får dansa med dom är man i himmelriket!)

Jag har gått tre en-timmarslektioner nu här i Växjö och vi har redan lärt oss fem turer: tre frisnurrar, en fattnings-snurr plus "karusellen". (Det går undan i Småland!.) Jamie, kommer du ihåg när du skulle försöka lära mig "handuken" för lite mer än ett år sedan och jag inte alls fick ihop det? - På lördag hemma hos mamma är det du och som ska prova den turen igen! Skam den som ger sig och nu ska jag minskäl klara av den!  

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det ska bli spännade att se när ni dansar på lördag! Kanske t.o.m. blir Du som får lära Jamie...han har ju inte dansat på evigheter!

2009-02-05 @ 20:10:29
Postat av: Jeanna

Hm, Cissi...menar du alltså att det finns risk för att Lillstrumpa inte kommer att klara av att dansa med mig? Och jag som var så sugen på att prova på "handduken" igen... Hihi, ja vi får väl se hur det går på lördag ;o)

2009-02-05 @ 23:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0