Personlighetstest och yrkesval

När jag blev uppsagd ingick en "jobbcoach" (som jag kallar henne) i uppsägningsavtalet. Gunilla, som jobbcoachen heter, är en helt underbara kvinna som är beteendevetare som jag ibland har möten med. Det känns så givande att prata och diskutera med henne!  Jag ska träffa henne igen på fredag förmiddag och innan dess skulle jag genomföra ett personlighetstest som baseras på Jungs teorier. Jag hade tänkt göra det imorgon förmiddag men eftersom jag kanske ska iväg med Helena kom jag på att det var bättre att göra det ikväll. Jag har precis avslutat det och oj vad kul jag tyckte att det var! (Fick instruktioner om att det skulle ta mellan 1,5 till 2 timmar att svara på alla 166 frågorna men jag gjorde det på en halvtimme; Behövde inte tänka utan bara svarade snabbt på frågorna.)

Sist jag var där satt vi och diskuterade en massa intressanta saker (jag älskar att diskutera med människor som är insatta i beteendevetenskap!). Efter en del diskution nämnde hon bland annat att hon ansåg tyckte att jag var väldigt ovanlig som var 31 år, hade så stor erfarenhet och självinsikt samt att mina möjligheter var ovanliga. (Trevligt att höra sådant!) Innan mötet avslutades sa hon även att hon inte brukar ge jobbförslag till männisor hon träffar, utan att hon vill att hennes kunder ska komma fram till det själv. Men med mig kände hon att hon bara ville ge ett jobbförslag, nämligen präst. (Hon ansåg att jag var söknande, ville gärna hjälpa andra samt att jag var ödmjuk, precis som en präst ska vara.) Jag måste erkänna att jag själv tidigare har funderat på saken men kommit fram till att jag inte riktigt kan stå för hela kristendomen (så det föll ju på det). Jag berättade för mamma vad hon hade sagt och till svar sa hon att hon med hade funderat på det. Jamie och Chrisse skrattade å andra sidan när det fick reda på det, hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0