Påhälsning

Idag på eftermiddagen kom mamma och hälsade på oss i Växjö. Först stannade hon till på arbetsplatsen och jag gav henne en rundvarning på kontoret och magasinet (Chrisse har även ett magasin där kunder kan magasinera möbler.) Hon blev  imponerad över alla möbler och dylikt som fanns här och Chrisse förklarade att han hade slängt över 40 kubik med möbler och andra saker som kunder hade skänkt till honom. Jag visade henne matbordet och champangeställen som Chrisse hade fått från kunden i Luxenburg samt en tygsoffa med tillhörande fåtölj han har fått från en annan kund (jag försöker övertala Chrisse att vi ska ha den soffan och fåtöljen i torpet). Mamma gillade allt och blev förvånad över alla saker och möbler som människor vill bli av med, att det är "riktiga" och fina grejer och inte skit och jag håller med henne! (Kan nämna att vissa av Chrisses chauförrer har hela sina lägenheter inredda med möbler som kunder har skänkt.)

Jag visade även mamma "hörnan" med alla möbler som kunder vill sälja och även här blev mamma förvånad. Jag nämnade att jag igår, efter att ha gått igenom mycket av möblerna, hade ringt till Jamie och sagt till honom att komma upp hit och ta sig en titt innan de flyttar in i huset eftersom det finns mycket fina möbler att köpa för en relativt billig penning. (Jag är intresserad utav en Mio säng samt två garderober i mörkt trä men som det är nu får vi tyvärr inte plats med dom i toppet.)

Efter rundvandlingen på magasinet begav vi oss ut på stan och tillbringade flera timmar i diverse affärer. Jag förstorade bilderna till Lukas dop samt inhandlade "väggtexter" som jag ska sätta upp på väggarna i torpet när jag är klar med all målning. (Hm, vissa av texterna är på latin och det är trots allt över 10 år sedan jag pluggade det så jag hoppas att jag har översatt allt rätt!)

Mamma åkte hem för ett tag sedan så nu  sitter jag och Chrisse på kontoret och jobbar samtidigt som vi äter mumsiga pizzor. Vi är både rätt trötta så det blir nog en tidig kväll för oss, hade tänkt försöka dra hem Chrisse vid 21.00-tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0