På jakt efter "gammaldags".

Eftersom jag har gjort om i Chrisstoffers hall beslutade vis oss för att köpa en ny sko- och hatthylla. Eftersom torpet är gammalt, ville vil behålla den gammla charmen och hitta något i vitt- och/eller smide som har en gammaldags känsla. Oj vad jag har letat i Växjö idag. Har varit i mödelaffärer, Lagerhaus, Åhlens, Jysk, K-rauta och till slut gjorde jag även ett försök med ÖB, Rusta, Harald Nyborg och Lidel...men nej! Överallt var det bara en massa moderna hyllor i ek, borstat stål och svarta historier. (nte alls vad jag vill ha!) Men skam den som ger sig! Till slut hittade jag i vitt, som även fanns i mörkt trä,  på Indiskan som jag blev kär i. Ska bara hem och grunna på vilken utav dom jag ska köpa så ska jag dit imorgon igen.

Föresten, en liten reflektion. När jag var på Lidel och letade såg jag att de sålde kondomer i ett skumt och okänt märke till en relativt billig penning. Alltså, är kondomer något som man känner att man vill spara in på? Hm, jag undrar vilka som köper kondomer på Lidel egentligen? (Förmodligen en ofrivillig trebarnsfar kanske?)

Hur som helst, på min lilla jakt idag hittade jag i alla fall lite nya saker till badrummet. Det blev ett duschdraperi, en  badrumsmatta, krokar till handukarna samt en hylla till duschen. Ska hem och dona med det senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Marina

verkar som du har fullt upp att inreda torpet! Skönt för dig att ha något att göra. Hur ska du göra med jobb å så? blir det flytt till växjö? =)

kram

2009-02-10 @ 19:51:26
Postat av: Jeanna

Joda, jag har fullt upp med att inreda. Har idag även varit och köpt färg till köket som ska bli mitt nästa projekt och sedan ska jag ge mig på vardagsrummet.

Hade tänkt flytta upp hit på riktigt till våren.

Har inte hittat något jobb ännu men tjejen som jobbar här vill ha hjälp på kontoret så jag hade tänkt ställa upp. :o)

2009-02-10 @ 19:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0