Överbefälhavare i inredning

Stackars Chrisse, sedan jag kom in i hans liv har jag utsett mig själv till Överbefälhavare i inredning. Inte nog med att jag stylar om torpet, idag har jag även tagit i tur med badrummet på kontoret. Jag har köpt ett nytt duschdraperi i vitt mönster (det förra, som jag slet bort, var rysligt brunt- och vitrutigt!) samt att jag har börjat dekorera de annars så kala, vita väggarna. Jag har precis satt upp en Wall Deco med texten "Take time, while time is, for time will away...".  Egentligen har texten en djupare mening, men jag tyckte att den var passande (och en aning komisk) att sätta upp i ett badrum där en massa män mest håller till. (För vi vet ju alla hur lång tid män tillbringar på toa.) Jag ska även sätta upp lite tavlor där inne men jag har de inte här för tillfället så det får jag ta och göra imorgon istället.



Inne på kontoret, där jag och Minna sitter, har jag även satt upp en Wall Deco med texten "Crea diem" ("Make my day" på latin), tyckte det var en passande text till Minna! ;-)


Kommentarer
Postat av: Ligisten

Men efter en inspirerande resa o arbetsdag i karlshamn kom jag o james på en annan fin djup fras som kan förgylla någon utav väggarna inne på skitahuset. "Don't wank here your fucko!" Sant faktiskt. Finns väl ingen arbetare som vill att ens kollega ska försvinna in på dass o dra en tralla i 5-10 minuter istället för att jobba? Eller?!

2009-02-19 @ 22:03:30
Postat av: Jeanna

Du har helt rätt Marco! Fast, jag kände ju att jag inte riktigt vågade vara så grov i munnen! ;-)

2009-02-19 @ 22:05:00
Postat av: Ligisten (har snart ett latinnamn =))

Ne men på fritidsgården existera egentligen bara grovt språk o gliringar. Bara te o vänja sig Jeanna ;D. Men o andra sidan kom jag på att det e ju mycket bättre om dem ta o utför sina "behov" på dass istället för att krypa in bakom någon magsinlåda o strö sin säd. =) Men som sagt; Allt Är Relativt. Så döm själv efter egen moralskala =)

2009-02-19 @ 22:13:34
Postat av: Jeanna

Ja du, jag har nog allt hängt mina strassöronhängen på hyllan sedan jag började umgås med er här. Och mina tiaror ska vi inte bara tala om, de kommer jag ju ALDRIG att få användning av så länge jag umgås med er!

Hm, ja, jag jobbar på ett latinskt namn åt dig...men det är inte så lätt till dig!

2009-02-19 @ 22:17:03
Postat av: Jeanna

PS: Mitt latinska namn är : "Regis filia" (prinsessa).

2009-02-19 @ 22:19:49
Postat av: Ligisten

Ja jo iofs. Inte en blekaste aning om ditt förflutna. Ne nu blev vi djupa. Tjäpp Höjj!!!

2009-02-19 @ 22:19:53
Postat av: Jeanna

Hihi, mitt förflutna... ;-) Tja du, ask and I will tell...

2009-02-19 @ 22:21:03
Postat av: Syster yster

Chrisse kan jag inte säga att han varit så insatt i att möblera och sånt i somras möblerade jag och mor åt han för de såg ut som ett lager ;-) kanske gör det igen han är ju glad i att samla saker kan vara bra att någon styr om lite kan vara bra för brossan :-)

2009-02-20 @ 10:06:36
Postat av: Jeanna

Hihi, jo han har berättat att det var du och Eva som var här och bland annat satte upp nya gradiner osv i torpet. :o) Snällt gjort!

Mmm, jag hppas att det är bra att jag styr upp lite här! ;o)

2009-02-20 @ 10:28:22
Postat av: Syster yster

Det blir nog bra han hade inte några gardiner innan vi röjde hehe

2009-02-20 @ 12:06:27
Postat av: Jeanna

Men det var hur som helst snällt gjort utav er!

2009-02-20 @ 12:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0