Ölmänniska

Jag är en ölmänniska. Ska jag dricka alkohol föredrar jag, precis som Christoffer, att dricka en öl framför sprit eller cider. Visst kan jag ibland ta en och annan drink, men får jag välja tar jag hellre en kall öl.

Jag kan tycka att den svenska alkoholkulturen är en aning tråkig, i alla fall i småstäderna. I Sverige är traditionen att  i stort sätt inte dricker något under veckan och sedan super destå mer under helgen. Jag föredrar den brittiska/irländska kulturen bättre, och hade tyckte att det var trevligt att kunna gå ner vilken dag som helst och sätta mig på en pub/bar men en öl och bara prata och umgås. Inte supa sig full, utan bara ta en öl med trevligt umgänge. Man hade man gjort så på tex en tisdagskväll i Sverige hade folk i småstäderna sneglat på en och misstänkt att man var alkohlist.

Chrisse föredrar öl och är en riktig ölkännare. Det är trevligt att vara ute i Sverige eller utomlands med honom och låta honom presentera mig för nya ölsorter. Sedan jag träffade honom har jag fått smaka på många nya goda öla, öl som jag annars aldrig annars förmodligen hade kommit i kontakt med. (Ja, Jamie och Chrisse..."Slotts" är inte öl utan skit, hihi!)


När vi var i Polen provade jag på att dricka en Hallonöl som serverades med sugrör. Det var en egendomlig upplevelse att dricka den men jag är ändå glad att jag provade på.

Kommentarer
Postat av: Emmisen

Ja försök att komma...Det hade varit kul. Nu vet du ju det mer än en månad innan och kan boka in det i kalendern =) kRAM

2009-02-27 @ 08:15:17
URL: http://emmisenslilla.blogg.se/
Postat av: Maria

Inget slår en kall öl en varm sommarkväll till grillat :) Vilken dag i veckan som helst :)

2009-02-27 @ 10:23:22
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0