"Nya" möbler

När Chrisse var i Luxemburg förra veckan flyttade han åt en stor, känd, svensk koncernfamilj. Familjen flyttade till ett mindre hus (eftersom alla barnen nu hade flyttat hemifrån) och de skulle då inte ha alla möbler med sig så de skänkte lite till Chrisse. Av sakerna han fick är det tre saker som jag är överlycklig över:

- En färgglad oljemålning med en bukett blommor och en tavla (en talva-i-tavlan).
- Äkta Champmangeställ i trä. (Sådan ställ som man använder på vingårdar när man tillverkar champange).
- Ett massivt, handgjort och "slitet" stort bord i mörkt trä.

När jag såg bordet tror jag att mina ögon blev stora som tefat, blev kär i det direkt! Jag tänkte att detta är Chrisses och mitt nya matbord och jag såg bilder i huvudet på hur fint det skulle passa i torpet! Jag var glad i flera timmar tills Chrisse kom och förstörde min vision genom att säga att bordet inte skulle gå in genom dörrarna i torpet (något som jag inte hade reflekterat över). Jaha....så det är bara att magasinera bordet och använda det i vårat nästa hus.

Kommentarer
Postat av: Maria

Men vad typiskt!

2009-02-19 @ 11:02:40
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Ja, visst är det, Maria! Och jag var så jädrans glad över bordet och riktigt såg hur fint det skulle passa i köket! Typiskt ja!!!!

2009-02-19 @ 17:59:34
Postat av: Annicka

Åh, vad synd!

2009-02-21 @ 20:13:28
Postat av: Jeanna

Mmm, visst är det!

2009-02-22 @ 07:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0