Ingen TV

Vi har ingen TV i torpet. Den vi tidigare hade blev stulen vi inbrotten och Chrisse har inte skaffat en ny. (Och vad ska han med en TV till egentligen, han är ju ändå aldrig hemma.) TV:n som vi hade innan kunde vi ändå inte titta på eftersom vi inte hade en digitalbox till den (vi använde den bara till filmer).

Sedan jag blev ihop med Chrisse har jag inte följt en TV-serie eller knappt tittat på TV alls (har bara tittat när jag har varit hemma i Lörby). Jag trodde aldrig att jag skulle säga det här, men det är faktiskt riktigt skönt att vara utan TV! Ingen "stress" av att man ska hinna med att titta på ett visst program. Inget dåligt samvete för att man tittar påTV fastän men egentligen inte har tid. Och all tid man får "över" utan TV, kan säga att jag hinner med att få massa saker gjorda när jag är här uppe i Växjö.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tittar nästan aldrig på TV heller. Ibland har jag den igång när jag sitter och gör lite handarbete men det är väl mest för sällskapets skull eller nåt :)

2009-02-02 @ 10:20:13
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Vad duktig du är, eller vad jag ska kalla det. Perioder i mitt liv har jag följt en massa TV-seier och varit bunden vid TV:n.

När jag är hemma brukar jag också ha TV:n på som sällskap. Äter framför den och har den på när jag städar och pysslar med tvätten osv.

2009-02-02 @ 14:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0