Halvdant jobb

Jag tycker inte om människor som gör halvdana jobb! Om jag ska göra något, tar jag hellre längre tid på mig och få något riktigt gjort, än att stöka över något snabbt för att sedan bara få ett halvdant jobb.

Så idag har jag börjat jobba med Chrisses hall. Tänkte börja med att plocka bort listerna så att jag skulle kunna måla väggarna, men nej... Han/hon som målade förra gången kände sig förmodligen lite lat och beslöt sig för att målan in listerna i väggen (istället för att blocka bort dom vid väggmålningen) och dessutom gjort ett riktigt illa jobb med det! (Färg från väggarna sitter på kanterna av de flesta lister). Jag försökte plocka bort listerna själv, men det funkade inte så bra så jag fick lägga om mina planer. Så idag har jag legat med maskeringstejp i hela hallen och haft mig och han nu lagt på det första lagret med vit färg på listerna. Ska måla det en gång till ikväll och sedan göra det omvänt med maskeringstejpen så att jag kan måla väggarna imorgon. Aaaahhh! Sådan här laterier, som dessutom inte alls blir snyggt, kan jag få fnatt på! Hur kan man vara så lat att man inte plocka bort lister när man ska måla väggar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0