Bokklubb

Jag läste ut "Mossevikenfruar" i fredags. Jag gillade tyvärr dock inte alls slutet! Om det har att göra med att jag inte tycker om cirkus och är lite smått rädd för clowner vet jag inte? Jag hade hur som helst inte gjort samma val som Anki...

När jag pluggade i USA var min värdmamma med i en bokklubb för kvinnor. De läste en bok i månaden och träffades sedan hemma hos någon utav dom, åt gott och diskuterade boken. Vilka passionerade diskutioner det kunde bli! Jag kunde ibland höra deras samtal om böckerna när de var hemma hos oss. Blev nästan lite avundsjuk på deras passionerade samtal ibland.

När jag började plugga i Kristianstad för 5 år sedan blev jag tillfrågad av några tjejerna om jag ville gå med i deras Harlequinbokklubb. Nu känner jag mig taskig som säger det här, men jag trodde först att de skämtade med mig! Bokklubb om Harlequinböcker? Va?  Vad diskuterar man då? -Sexscenerna? Eller...va? Nu har jag inte läst en Harlequinbok sedan jag var 13-14 år men som jag minns dom var de alla mer eller mindra likadana? Dvs. en massa kärleksblask blandat med sexscener. Hur som helst så gick jag inte med i den bokklubben...

Men, jag funderar på att starta en egen bokklubb nu. Man väljer en bok som alla är sugna på att läsa, läser den under en given tid och träffas sedan tex hemma hos någon och diskuterar den. Är det någon utav er som är intresserad av att haka på?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åååååh jaaaa!

Jag vill va med i bok-klubben. :)

2009-02-01 @ 21:26:16
URL: http://lisoball.bloggagratis.se
Postat av: Jeanna

Tack Lisa. Då är vi ju två än så länge i alla fall! :-)

2009-02-01 @ 21:30:03
Postat av: Mia

Låter kul!

2009-02-01 @ 23:57:30
Postat av: Lisa

Härligt, ett par till sen är vi on. :P

2009-02-02 @ 06:46:20
URL: http://lisoball.bloggagratis.se
Postat av: Jeanna

Hihi, jag ska nog leta upp folk! ;o)

2009-02-02 @ 14:08:32
Postat av: Marina

låter skoj! Jag är på! =)

2009-02-02 @ 19:08:47
Postat av: Cecilia

Men... eeeh... va? Det tar ju bara 30 minuter max att läsa ut en Harlequinbok! Och att diskutera dem efteråt vore väl rent slöseri med tid? (Om man inte hade som mål att sammanställa en synonymordbok för könsord förstås... det hade ju kunnat vara lite intressant iallafall:)

2009-02-03 @ 15:15:11
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Vad kul, då är vi några stycken i klubben i alla fall. Sms:ade med Helen igår och hon är också på! Jag kan börja planera allt så fort jag har kommit hem från Luxenburg.

Cecilia...håller med ig ang. prata om dom böckerna, slöseri med tid! Hihi, du är ju rolig...synonyordbok! ;o)

2009-02-04 @ 19:58:39
Postat av: C

hm böcker... räknas Kalle Ankas Pocket?

Fantomens årskrönika?

"how you doing Kama Sutra"... ?



Isåfall är jag me :D

hihi

2009-02-06 @ 15:57:53
Postat av: Jeanna

Nää, jag tror inte att det räknas, hjärtat! Fast, Kama suttra kan du och jag har en egen "bokklubb" med! :-)

2009-02-06 @ 16:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0