Blue Mountains

Jag älskar vacker natur! Om jag skulle lista platser som jag ville se innan jag dör, skulle topp fem vara vackra naturupplevelse runt om världen. I söderns USA finns några av de platserna jag vill se:

- Grand Canyon
- The Vally of Fire
- The Valley of Death
- White Sands

När jag ser bilder på dessa platser tappar jag nästan andan. Så vackert! Jag kan ärligt erkänna att jag är grymt avis på Jamie och Cissi som såg flera av dessa förra året! Jag hoppas att jag och Chrisse kan komma iväg till söderns USA i höst så att jag kan få se alla dessa platser!

Just nu fylls mina tanker av vackra berg, med tanke på att vi åker till Schweiz på söndag. Kom då att tänka på mitt älskade Australien. En av dagarna jag var i Sydney åkte jag på en utflykt till Blue Mountins som ligger cirka 2 timmar och 45 minuter från Sydney. Bilderna jag nu ska visa er göra inte platsen rättvis; Det var så mycket vackrare i verkligheten!


Det sysn inte här, men höjdskillnaderna var stora och allt var väldigt vackert!


Vädret har under X antal år tagit ut sin rätt på naturen i Blue Mountains och skapat beundrandsvärda former.


Vattenfallet är betydligt högre i verkligheten än vad man kan tro från bilden.
Sista bilden: När man gick nere i dalen bland träden såg det ut så här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0