Alone...

Så jag är ensam i Växjö. (Eller nej, det är jag ju inte...här bor ju fullt med folk. Menade bara att jag är här utan min kärlek.) Christoffer körde till kontinenten i måndagskväll och jag stannade kvar här för att göra klart hallen plus att få min bil lagad. (Kära Skrållan har inte startat för mig några gånger nu så Stefan hjälpte mig att byta batteri i måndagskväll. Han är en ängel Stefan!) Mamma var smått hysterisk när hon fick reda på att jag själv skulle sova i torpet och att det inte fanns några grannar nära inpå (speciellt med tanke på inbrottet). Men, jag klarar mig alltid, lilla mor! Det har jag alltid gjort och det kommer jag alltid att göra! Jag är som en katt som alltid till slut landar på mina ben om jag trillar! ;o)

Igår och idag har jag jobbat med hallen, tror att jag behöver stryka på ett lager till med himmelsblå färg och sedan är den klar! Måste säga att färgen blev väldigt fin och hela hallen känns som ett helt annat rum (mycket ljusare och fräschare!)

Jag började även att läsa en ny roman i söndags som jag läste ut igår kväll. "Den svarta opalen"av Tamara McKinley, varning för sträckläsning kan jag lova! Jag kunde knappt lägga den ifrån mig utan var mer eller mindre tvungen att läsa vidare för att se hur allt skulle sluta. Inte illa pinkat av en trähäst, nu har jag läst två romaner på en vecka, vet inte när det hände senast? (Måste ha varit på ett sommarlov för X antal år sedan?)

I eftermiddags har jag även varit på kontoret en sväng och hjälpt Chrisse med att skriva ut och skicka lite fakturor osv. (Shit, vad vuxet det känns att sitta på sin pojkväns företag, som han äger, och skriva ut fakturor. När blev jag så här vuxen?) Träffade på Helena och Marco på kontoret så jag åt ihop med dom innan jag stack iväg och dansade nu ikväll.

Nu sitter jag åter igen på kontoret, hemkommen från dansen. Christoffer tog med sig det trådlösa internetet utomlands så jag har inget i torpet utan passar på att uträtta lite saker online innan jag kör hem till torpet igen för natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0