Alcohol ´n´ drugs

Droger har aldrig varit min grej. Har blivit erbjuden vid flera tillfällen att prova på men nej, varför skull jag vilja det? Varför skulle jag vilja utsätta mig själv för det? Nej tack, jag behöver inte det där alls! Fast om jag nu skulle prova på (vilket aldrig skulle falla mig in, men om) så tror jag att jag hade valt något nedåt...

Hm, min pappa (som var polis) kunde ibland titta på mig vid matbordet när jag växte upp och utbrista: "Jeanna, går du på något?", för han tyckte att jag alltid var så lugn. Hihi, att jag sedan tog astmamedicin som vidgade min pupiller gjorde ju inten saken lättare. (Fast hade jag då gått på mågot som vidjade mina pupiller hade jag ju förmodligen inte varit lugn.)

Jag har egentligen aldrig varit mycket för alkohol heller. Visst festade jag runt på gymnasiet och så, det ska jag inte sticka under stol med. Men ofta har jag varit nykter när jag har varit ute. Jag har till och med haft perioder i flera år då jag inte har druckit alls! Jag är hur som helst glad för att jag inte blir aggresiv eller nedåt när jag dricker. Istället blir jag glad, kärleksfull (älskar alla) och väldigt dansant och kreativ.

Sist jag spydde pga alkohol var för över sju år sedan. Jag var ute med Ida och Sandra och Ida bjöd på en shot i baren, efter den blev både jag och Ida helt konstiga. Jag hade druckit ytterst lite och Ida något mer än mig. Både Ida och jag stack hem efter den där shoten (jag till min dåvarande pojkvän som bodde i Karlshamn). Hela dagen efter spydde jag som en gnu, höll på fram till 22.00 kvällen efter. Det är även den enda gången jag har haft en blackout. J, min pojkvän, sa att jag hade ringt honom och sagt att jag mådde konstigt och bett honom komma och möta mig när jag gick hem från Båten (något jag inte alls kommer ihåg). Ska vi gissa att det var något i den där shoten? (Ida hade med mått skitdåligt dagen efter.)

Nu dricker jag, men inte mycket. Jag varken kan eller vill bli packad längre. Några öl är bra och sedan räcker det för mig...så att man blir så där "lagom". Jag är glad att Chrisse är på samma sätt, han dricker inte heller så att han blir packad utan bara "lagom". Känns skönt att vara på samma nivå även på den punkten. Tror jag hade blivit besviken på honom om han hade kommit hem packad och spytt osv. Som igår när han kom hem var han inte nykter, men han var långt ifrån packad. Han hade druckit öl men var bara lite salongsberusad, precis så som jag föredrar det om man nu ska dricka alkohol. (Som sagt, jag gillar inte småpojksfasoner när det gäller män!)

Kommentarer
Postat av: cl

hehe lite onykter ja... men satan va jag sommnade gott...10 sekunder efter att huvvet landat på kudden :D

Men det var trevligt i Emmaboda, bra band som lirade, Rockfire.

2009-02-01 @ 20:55:22
Postat av: Jeanna

Ja, men bara lite onykter, inte alls mycket... Hihi och det tog längre tid än 10 sekunder. Du gosade ju med mig först, älsklingen! Men sedan somnade du snabbt! ;-)

2009-02-01 @ 20:57:27
Postat av: Cecilia

Älskar när folk beskriver hur de själva är på fyllan:) "Kreativ"?? Det blir man av hasch oxå^^ Den enda riktiga beskrivningen får man nog bara om man frågar någon man inte känner hur DE tycker att man har betett sig... Jag blir till exempel jätterolig på fyllan, men under den rubriken hamnar en väldig massa aktiviteter som egentligen inte alls är roliga. Trilla omkull, till exempel. Och bada naken^^

2009-02-03 @ 15:19:34
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Hihi, jo man borde kanske fråga folk som man inte känner hur man blir när jag har druckit. ;o)

Hm, nu har ju jag aldrig provat hasch så jag vet inte om jag skulle bli kreativ av det. Fast, jag är en väldigt kreativ person i grund och botten men blir nog ännu mer när jag har fått lite alkohol i mig. -Den där rösten som säger att "nej, kanske inte är så bra idé det där" suddas ut lite. Jag blir hur som helst expert på att sno med mig glas hem från krogen på diverse kreativ sätt, jag borde fan få pris för hur skickligt jag lyckas packa dom och få hem dom!

Har blivit tillsagd flera gånger att jag är rolig att festa med för det händer alltid roliga saker, jag träffar roligt folk och blir inbjuden till roliga fester osv. Ibland (fast då är jag mer än bara salongsberusan) kommer fröken skådespelerska fram och jag låtsas vara diverse folk. Sist var jag en 25-årig brud från Texas och gick runt och pratade en släpig sydstatsdiakekt och förstod inte alls svenska.

2009-02-04 @ 17:34:11
Postat av: Cecilia

Alla sa alltid att jag också var jätterolig att festa med, och det var inte förrän förra året nån gång som jag insåg att det berodde på att jag blev asfull varenda gång^^ Visst är det kul när folk trillar omkull, men inte lika kul när man inser att festens knäppgök är - Man själv! Så nu dricker jag ingen alkohol alls. Det innebär att jag får anstränga mig lite för att vara rolig ändå, men det har faktiskt funkat bra hittills:)



Att sno glas låter intressant, men frågan är: Var ska man göra av dem sedan?:)

2009-02-05 @ 20:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0